Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 36
    De link is van gamma.nl en in de lokale gamma zijn ze gewoon te verkrijgen. Alleen vaak niet op voorraad. Net nog op de site gekeken en de dichtstbijzijnde voor mij met voorraad zit in Arnhem Maar ze werken perfect en zijn stijf genoeg. 16 mm breed, 10 mm hoog en een wanddikte van 1 mm voor de geïnteresseerden

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rmenkveld Bekijk Berichten
    Mooie oplossing! Creatief en ziet er prima uit. Wat gebruik je nu in de track? Slotbout?

hey,
    een slotbout zal het zeker niet zijn, mogelijk een borstbout of een T-bout. zoals in deze link te zien... https://www.jeveka.com/nl/catalog/ov...n-t-bouten/g+c

Mooie oplossing! Creatief en ziet er prima uit. Wat gebruik je nu in de track? Slotbout?
    @rmenkveld, sorry, ik had je vraag even over het hoofd gezien denk ik. Ik gebruik een M8 bout die ik iets het bijgeslepen. 2 zijkanten van de kop iets bijslijpen is voldoende.
    Maar bouten zoals in de link van Arthurdeboer zal zeker ook werken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jelmer Bekijk Berichten
    @rmenkveld, sorry, ik had je vraag even over het hoofd gezien denk ik. Ik gebruik een M8 bout die ik iets het bijgeslepen. 2 zijkanten van de kop iets bijslijpen is voldoende.
    Maar bouten zoals in de link van Arthurdeboer zal zeker ook werken.
    No worries, bedankt voor het antwoord
    Zeg maar gewoon Ruben
    --- Hout hoort te drijven ---

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Je drukt het werkstuk met de T-slotbout tegen de T-track aan. Daarmee komen er op het 'open' gedeelte van de track nauwelijks krachten te staan die het track zouden openbuigen.

Daarna zijn het de langskrachten op de wangen van het T-track (is het stijf genoegvoor) en de dwarskrachten op die wangen (worden door het omringende hout ondersteund) die het object op zijn plaats moeten houden.

Daarom kan je ook rustig een T-track in hout frezen en gebruiken. Alleen zullen de bouten dan het bovenste deel van het profiel misschien wat indrukken.

Inmiddels heb ik ook deze T-tracks in mijn werkbank gemaakt. Makkelijk om werkstukken op de werkbank vast te klemmen.

20170131_210339.jpg

een kleine lijmklem iets aanpassen met de haakse slijper, zodat deze makkelijk in de track past.
    20170131_210401.jpg
    20170131_210449.jpg

20170131_210231.jpg
    20170131_210242.jpg

Ik heb er 3 stuks in het blad gemaakt met een onderlinge afstand van ongeveer 60 cm. Zo kan ik ook langere werkstukken zonder moeite vastklemmen.

Handig. Hoe heb je de tracks vastgezet, met verzonken schroefjes?

Verzonken schroefjes ja. Voorboren met een 3mm boortje er verzinken met een 7mm boortje. Om de 10cm vastgezet.

Handig Jelmer,
    waarom steekt de track uit?
    groet
    Bert
    Let's make better mistakes tomorrow

Dat is gezichtsbedrog denk ik. De track zit vlak met de voorkant.

Forum Rechten