Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 3 van de 11 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 109
    Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Oei, wat lees ik nu? Moet ik elk jaar naar de olie kijken en ook verversen? Mijn compressor heb ik al ruim dertig jaar en tweede hands gekocht. Nooit naar gekeken... Morgen toch maar eens doen.

Pel, ik heb net dezelfde als die van powerplus maar gekocht onder een andere naam.
    Zeker niet geschikt voor continu gebruik en maakt een heleboel lawaai maar hij doet wat hij moet doen.
    ik gebruik hem voor kleine klusjes in en rond het huis.

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2016
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hubert Bekijk Berichten
    Oei, wat lees ik nu? Moet ik elk jaar naar de olie kijken en ook verversen? Mijn compressor heb ik al ruim dertig jaar en tweede hands gekocht. Nooit naar gekeken... Morgen toch maar eens doen.
    Haha, ik "schrok" ook al na het lezen van al die reacties.
    Heb de mijne in die >10 jaar dat ik 'm heb ook nog nooit bijgevuld/naar omgekeken

Maareh... dit is eigenlijk best wel een "enabler-topic" he... Ik ben inmiddels ook aan het kijken voor een nieuwe compressor.
    Ben het heen en weer gesleep tussen de escaperoom en thuis een beetje moe, en bovendien zit ik met een "speciaal gevalletje". Ik heb namelijk een hele lieve buurman die heeft aangegeven dat ik mijn compressor in zijn garage mag plaatsen zodat ik geen ruimte daarvoor kwijt ben, en bovendien lekker stil kan werken. Het gat tussen beide garages hebben we tijdens het isoleren van mijn garage al gemaakt. Dus om hem een beetje tegemoet te komen ga ik denk ik een mooie nieuwe/stille compressor kopen. De Airpress HL 340/90 die eerder in dit topic is genoemd. Nog even met hem overleggen zometeen, en dan "add to cart"

@Pel: mocht ik dadelijk bepaalde accessoires dubbel hebben, dan mag je die wat mij betreft wel hebben. Mocht je dat willen natuurlijk!

Grtz,

Atmoz

ik heb ze allebei, en je moet even 2 dingen uit elkaar halen,, ik heb een kleine zoals op de foto een senco,,, top machine voor even op lokatie wat nieten of lucht spuiten,, super!!!

heb je een schuurtje of werkplaats,, zou ik altijd voor een snaar aangedreven gaan,,, draaien veel stiller en liefst een 2 cilinder die pompen veel meer lucht in de tank zodat je niet steeds gerammel heb als je even lucht gebruikt, uiteraard is 25 lieter in een snaar aangedreven niet echt van toepassing... ik ververs wel zo om het jaar de olie,,, kost bijna niks en ik vind onderhoud is alles.. en tap het water met regelmaat af!!!..

olie in de leiding heb je niet, het enige als je wil gaan spuiten, zou ik er een vocht scheider tussen zetten ... verder gewoon lekker gebruiken..

suc 6 groet robert

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2016
    Nu we het er toch over hebben... Zo'n vocht-scheider, moet je die hebben als je verf wilt gaan spuiten?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Atmoz Bekijk Berichten
    Nu we het er toch over hebben... Zo'n vocht-scheider, moet je die hebben als je verf wilt gaan spuiten?
    Hoe plaats je zoiets ertussen en waar haal je dat vandaan?

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2016
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door O Peatey Bekijk Berichten
    Hoe plaats je zoiets ertussen en waar haal je dat vandaan?

https://www.google.nl/webhp?sourceid...der+compressor

Met de juiste koppelingen (ben nog aan het uitzoeken* welke maat nodig is) en slangen kun je alles aan elkaar "knopen"

*in de handleiding kom ik het niet tegen, en op alle webshops wat ik tot nu toe bekeken heb staat het ook niet aangeven.
    Wat helaas wél in de handleiding staat is:

"Bij het uitschakelen van de compressor moet altijd eerst de drukschakelaar op "0" worden gezet voordat de stroom wordt uitgeschakeld. De drukschakelaar ontlast namelijk de leiding, zodat de compressor bij de volgende start onbelast kan aanlopen. Dit voorkomt schade aan de motor."

En dat is in mijn geval zeker niet handig... ik wil hem juist 'remote' kunnen aan/uitzetten...

Sorry Pel, het lijkt wel een topic-kaping
    Maar als iemand een tip heeft voor een compressor waar dit niet bij hoeft hoor ik het graag!

[edit]

Probleem opgelost. Magneetventiel op 230v erop en klaar is kees
    Laatst gewijzigd door Atmoz; 24-01-17 om 09:34.

Ik heb zelf vorig jaar voor dezelfde keuze gestaan.

Eerst een stanley niet olie gedreven gekocht (overigens maar 8 liter ofzo), gelijk teruggebracht wat een herrie. Koop een oliegesmeerde! Scheelt echt herrie al blijft het een hard geluid.

Ik heb mijn compressor uiteindelijk bij Cranenbroek gekocht, wat een keuze daar! De compressoren zijn van bv Roda. Dit is een Italiaans merk dat in opdracht van Cranenbroek deze compressoren zo gemaakt heeft. Althans zo is het mij uitgelegd. Ik heb zelf een compressor gekocht van Roda met 2,5 pk en 24 liter (olie gesmeerd). Meeste compressoren zijn 1 of 1,5 pk van die prijsklasse bij andere winkels. Ik betaalde er geloof ik 130 voor ofzo, ook supergoedkope attributen daar. En volgens Cranenbroek heeft mijn model een extra gelaagde binnenkant tegen roestvorming (al is dit nooit te checken natuurlijk).

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Volgens mij slaan compressoren altijd af als de maximale druk is bereikt en als je lucht hebt gebruikt, waardoor de druk wat is gedaald, horen ze weer aan te slaan. Daarom kan ik dat verhaal met de drukschakelaar die op nul moet worden gezet niet plaatsen. Remote-bediening moet volgens mij dus probleemloos kunnen.

@ Atmoz: volgens mij heb je niet het juiste apparaat afgebeeld. Een lubricator is namelijk nodig als je pneumatisch aangedreven machines (b.v. boormachine) gebruikt en net niét als je verf spuit.

Ik denk dat er hier een verwarring is over een waterafscheider en een luchtdroger.
    Groeten, Eric

Forum Rechten