Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 11 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 109

Hybride Weergave

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015

Welke compressor kopen?

Ik had een kleine financiële meevaller, en was van plan om een klein compressortje van 24 l te kopen, maar nu zie ik dat er meerdere soorten compressors bestaan, die met olie en zonder olie, althans die zonder olie heb je volgens de verkopers geen omkijken meer naar? Dan heb je nog snaar aangedreven, en direct aangedreven compressoren, wie het weet mag het zeggen? Ik ga hem eigenlijk hoofdzakelijk gebruiken om mijn banden op te pompen, daarnaast is hij in de werkplaats ook wel nuttig om mijzelf en de machines schoon te blazen. Verder zou ik zo niet weten waar je zo'n ding nog meer voor gebruikt, nieten doe ik met de handtacker, en ik heb een elektrische tacker? Ik wou hem al kopen, maar ik dacht, ik zit hier toch niet op het forum om alleen maar advies te geven aan andere forumleden, vandaar mijn vraag wat ik het beste zou kunnen kopen?

Groet Pel.
    Laatst gewijzigd door Pel; 23-01-17 om 20:03.

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2016
    Het grootste verschil is volgens mij dat een olie gesmeerde compressor (veel) stiller is. Een nadeel kan zijn dat er af en toe olieresten met de "schone" lucht meekomen, en daarom is zo'n apparaat niet altijd geschikt.

Ik heb zelf eentje met olie, maar vind die eigenlijk best nog wat lawaai maken. (toevallig het ding nog geen 5 minuten geleden opgehaald om weer eens te gaan gebruiken, hopelijk doet 'ie het nog...)

Grtz,

Atmoz

[edit]
    Eentje met een snaar zal wel wat duurder zijn denk ik. Tenminste, dat klinkt al redelijk professioneel

Volgens mij lopen die snaaraangedreven compresoren wel iets rustiger. (motor loopt langzamer, poelie maakt de versnelling)
    Maar hebben ze die ook in 25 liter?
    Volgens mij is idd het enige nadeel van olie gesmeerd dat je (af en toe) wat onderhoud hebt ( en misschien olie in de leiding?)

Ben zelf ook met een compressor aan t kijken, zal ongeveer t zelfde gaan doen als jij.
    Zat zelf te denken aan de airpress 425/50, iets meer buffer en hoog aanzuigvolume. (mocht ik er ooit nog eens een grotere tacker op willen zetten misschien wel handig)

Ik ben ook wel benieuwd naar andere reacties...

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Heb zelf de 340/90 van airpress. Prima compressor. BTS in Zaltbommel heeft deze geleverd. Zal eens kijken naar de olie, want hij is inmiddels een jaartje oud, mogelijk is vervanging wel nodig.

Bij een tacker zul je weinig flow nodig hebben, maar bij het schoonspuiten van dingen is een grotere/zwaardere compressor handig. Voordeel van een wat groter voorraadvat is dat hij niet steeds aanslaat als je de tacker gebruikt.

Ik weet niet wat bij jou de druk in je banden moet zijn, bij een kennis gaat er ruim 9 bar in en dat red je niet met veel compressors, die stoppen bij 8 bar.
    sometimes you just need a bigger hammer

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronald L. Bekijk Berichten
    Ik weet niet wat bij jou de druk in je banden moet zijn, bij een kennis gaat er ruim 9 bar in en dat red je niet met veel compressors, die stoppen bij 8 bar.
    @Ronald, in mijn banden gaat ongeveer 7 tot 8 bar, de meeste geven 8 bar dat zou dan juist genoeg zijn.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pel Bekijk Berichten
    @Ronald, in mijn banden gaat ongeveer 7 tot 8 bar, de meeste geven 8 bar dat zou dan juist genoeg zijn.
    Over wat voor banden hebben jullie het ?
    Groeten, Eric

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    @Eric, het zijn de banden van mijn rolstoel, dat zij Marathon plus anti lek Swalbe banden, daar gaat 8 bar in.

Sommige aanbeveelde compressors zijn mij toch wat te duur, ik vergelijk het gebruik navenant de kosten van zo'n compressor. Aangezien dat hij maar weinig gebruikt gaat worden hoef ik geen dure professionele compressor hier te hebben staan. Allemaal alvast Bedankt voor de info.

Ik zit te twijfelen tussen deze hier onder een van Cool Bleu 24 liter olie vrij €122,99 met nog wat attributen erbij
    166341 coolbleu 122,99.jpg
    En een van HBM ook 24 olie vrij €139,99 op moment niet leverbaar.

HBM 139,95.jpg

Groet Pel.

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2016
    Huh? Normaal is dat toch maar tussen de 2 en 3 bar?

[edit]
    Oh, ik snap 'm al... Niet aan gedacht. Effe opgezocht, en kom inderdaad al iets van 8 tegen.

[edit2]
    Trouwens Pel, waarvoor je zo'n compressor ook fijn kunt gebruiken: airbrushen
    Is ook nog eens erg leuk om te doen (daarvoor heb ik de mijne vanavond weer naar huis gehaald).
    Laatst gewijzigd door Atmoz; 23-01-17 om 21:00.

Pel, ik heb al sinds 2006 een goedkope 24 liter compressor van de gamma. Merk CMI maar ook door andere merken in de verkoop. Zie bijvoorbeeld de volgende aanbieding:
    https://www.lidl.de/de/guede-kompres...oelfrei/p24723
    Exact dezelfde die ik heb, enkel een andere sticker erop.

Wordt gemiddeld 1 keer per maand gebruikt. Maakt veel lawaai tijdens vullen en kan op 1 vulling 8 banden oppompen (4*2,2 bar en 4* 3,2 bar) mits ze niet te zacht zijn. Daarna slaat hij aan. Voor tackwerk meer dan voldoende capaciteit.

Zou ik dagelijks lucht nodig hebben dan kocht ik iets stillere met meer capaciteit. Maar voor mij is deze prima. Ik zet de oorkappen wel op tijdens vullen. Maar ben dan ook voorzichtig met mijn oren.

Forum Rechten