Welke compressor kopen?

Sang

Actieve deelnemer
19 mrt 2013
600
15
Berkel en Rodenrijs
Mijn airpress komt ook bij veenstra vandaan. Zijn niet de bouwmarktmodellen, maar echte airpressen.
Kwam met een verhuiswagen die verder helemaal leeg was. zal wel goed zijn :)
 

mikeo

Nieuw lid
6 jun 2019
3
0
Ik ben sinds een paar dagen ook actief op zoek naar een compressor. Ik wil wel een stille uitvoering anders is de omgeving niet gelukkig. Buiten het standaard schoon blazen en banden oppompen wil ik ook gebruik maken van een combi tacker voor zowel nietjes als nagels en liefs tot 50mm qua nagels.

Nu heb ik bij diverse webshop en leveranciers de vraag neergelegd maar het lijk wel of ze geen duidelijk antwoord willen geven en krijg antwoorden terug dan ik denk wat moet ik daar mee.

Vandaag dus dit forum gevonden en al veel kunnen vinden maar meeste is al wat ouder dus hoop dat iemand mij net dat beetje extra info kan geven.

Ik zoek dus een kleine stille compressor zoals de Airpress L 6-105 Silent of Airpress L 6-95 Silent.

Bij HBM Machines staat ook een Hyundai 24 Liter Professionele Low Noise Compressor of de HBM 6 Liter Professionele Low Noise Compressor

Qua prijs beide 150 euro een leuke prijs.

Nu is de 24liter tank icm met prijs wel erg interessant.

Maar als ik bij HMB de vraag stel of deze geschikt is voor een tacker nagels 50 mm dan krijg ik als antwoord dat beide daar niet geschikt voor zijn en hun adviseren om een tank van min 50ltr te gebruiken.

Nu had ik duidelijk vermeld dat ik de tacker puur ga gebruik voor kleine werkzaamheden af en toe. Een keer een kastje maken of iets vast zetten. Puur voor in en om het huis dus lijkt mij 50 ltr wel erg overdreven als je misschien 50 nagels schiet.

Een kennis heeft een oude 10 ltr tank (wel een die een hoop herrie maakt) waarmee hij prima nagels tot 50mm inschiet met een Lidl tacker.

Airpress zelf geeft aan dat Airpress modellen met een kleine tacker en incidenteel gebruik het wel moet lukken.

Ik ben inmiddels de draad redelijk kwijt en gezien dat hier veel technische kennis aanwezig is en hoop dat iemand mij hierin wel kan adviseren of het met bovenstaande modellen zou lukken .

Tevens de vraag waar de voorkeur qua compressor naar uit gaat aangezien de Hyundai volgens mij de beste specs heeft maar ik mogelijk op meer zaken moet letten en een tacker die aan te raden is voor een leuke prijs. Zoals aangeven is het voor af en toe gebruik dus een dure tacker is zonde.
 
V

Verwijderd lid 23711

Guest
Jôh, voor een tacker is de tankinhoud niet zo belangrijk, zeker niet als je rustig-aan hier en daar een nagel schiet. Als je ermee wilt werken in een palletfabriek wordt 't een ander verhaal.
Belangrijker is de doorlaatcapaciteit van het regelventiel (als dat er tussen zit) en de lengte/diameter van de slang. Die zijn bepalend voor de hoeveelheid lucht die in een kort tijdsbestek naar je tacker stroomt.
Het is handig als je twee uitlaten hebt: eentje over het regelventiel en eentje direct uit de tank, maar dat kun je eventueel zelf maken met een T-stukje.

O ja, mijd spiraalslangen. Die zijn verschrikkelijk onhandig en hebben een relatief hoge weerstand voor de luchtstroom.

Wim.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Ik heb deze dit jaar gekocht.https://www.hbm-machines.com/produc...m-30-liter-professionele-low-noise-compressor
Viel mij in het geheel niet tegen. Niet zo stil als whisper-air maar dat scheelt dan ook een cijfertje voor de komma. Ik ben er tevreden over.
Dat deze compressor niet geschikt zou zijn voor nagels tot 50 mm is onzin. Ik gebruik hem juist daarvoor. Aanslaan doet deze compressor pas na geruime tijd.
Een goede maatstaaf is dat een compressor (dhz uitvoeringen) niet meer dan 50 % van de tijd aan mogen staan. Zelfs 6 liter zou kunnen.
Gebruik geen schuur, boor en slijpmachines deze verbruiken te veel lucht. Het is allemaal uit te rekenen de gegevens van elk luchtapparaat staat op de site vermeld ook wat de compressor
opbrengt. Let wel op dat veel goedkoop gereedschap lucht lekt. Dit moet je wel meenemen maar je weet niet hoeveel het is.
 

mikeo

Nieuw lid
6 jun 2019
3
0
Jôh, voor een tacker is de tankinhoud niet zo belangrijk, zeker niet als je rustig-aan hier en daar een nagel schiet. Als je ermee wilt werken in een palletfabriek wordt 't een ander verhaal.
Belangrijker is de doorlaatcapaciteit van het regelventiel (als dat er tussen zit) en de lengte/diameter van de slang. Die zijn bepalend voor de hoeveelheid lucht die in een kort tijdsbestek naar je tacker stroomt.
Het is handig als je twee uitlaten hebt: eentje over het regelventiel en eentje direct uit de tank, maar dat kun je eventueel zelf maken met een T-stukje.

O ja, mijd spiraalslangen. Die zijn verschrikkelijk onhandig en hebben een relatief hoge weerstand voor de luchtstroom.

Wim.

Kijk dit is al een stuk duidelijker:D
gelijk antwoord op de vragen en dan voor de tip want wilde inderdaad een spiraalslang nemen. Dat wordt hem dus niet.


Ik heb deze dit jaar gekocht.https://www.hbm-machines.com/produc...m-30-liter-professionele-low-noise-compressor
Viel mij in het geheel niet tegen. Niet zo stil als whisper-air maar dat scheelt dan ook een cijfertje voor de komma. Ik ben er tevreden over.
Dat deze compressor niet geschikt zou zijn voor nagels tot 50 mm is onzin. Ik gebruik hem juist daarvoor. Aanslaan doet deze compressor pas na geruime tijd.
Een goede maatstaaf is dat een compressor (dhz uitvoeringen) niet meer dan 50 % van de tijd aan mogen staan. Zelfs 6 liter zou kunnen.
Gebruik geen schuur, boor en slijpmachines deze verbruiken te veel lucht. Het is allemaal uit te rekenen de gegevens van elk luchtapparaat staat op de site vermeld ook wat de compressor
opbrengt. Let wel op dat veel goedkoop gereedschap lucht lekt. Dit moet je wel meenemen maar je weet niet hoeveel het is.

dank voor je uitleg en denk dat ik dan de twee van hbm nog even moet onderzoeken. Maar de Hyundai heeft de beste papieren qua luchtopbrengst en teven groter tank. Ik wet niet of een hoger motorvermogen 750 watt ipv 360 watt voordelen heeft.

welke tacker heb jij gekozen
 
V

Verwijderd lid 23711

Guest
Watten zeggen niet zoveel, hoewel 360 wel erg weinig lijkt. Belangrijker is de hoeveelheid aangezogen lucht, die wordt ook altijd aangegeven.
Wim.
 

mostudio

Actieve deelnemer
22 aug 2017
62
0
Den haag
Kijk naar een snaar aangedreven compressor laagtoeren motor er op normaal draaid een motor zegmaar 3000 rpm laagtoeren motoren draaien 1400 rpm
Het voordeel is dat hij stil loopt maar daar in tegen moet de cilinderkop groter zijn.
Ik heb een snaar aangedreven compressor staan en als hij loopt kan je er naast een normaal gesprek voeren zeg maar voor het voorbeeld het geluid van een decopeerzaag.

Kijk naar een tweedehands Cremers daar kan je nog vol op onderdelen voor krijgen als het moet. Je kan ze kopen rond de 150 a 200 euro dit zijn compressors die ver boven het dhz uitsteken zeg maar de festool onder de compressors.
 

mikeo

Nieuw lid
6 jun 2019
3
0
Dank voor alle reactie en hulp.

Gekozen voor de Airpress L 6-105 Silent Compressor icm bandenpitool / Blaaspistool / slang en bij Ecotools de Ecotools Combitacker 6N2D besteld.

Uiteindelijk gaf de doorslag dat ik het weinig gebruik en het al gauw overkill gaat worden en zonde om dan voor een groter te gaan.
Goede ervaringen met de service van Coolbleu dus mocht het echt niet lekker werken dan stuur ik hem retour en kan ik altijd kiezen voor een ander model.

Morgen wordt alles als Post.nl meewerkt geleverd en hebben we wat te doen de komende dagen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.