Hulp gezoch bij onderhoud scheppach hmc 2600 vlak vandiktebank

Josr

Nieuw lid
19 jan 2017
4
0
Hallo,

ik heb sinds een paar weken een vlak- vandiktebank van scheppach van mijn vader gekregen. Een bijna ongebruikt apparaat maar toch functioneert hij niet. Het plateau voor de hoogteinstelling zit namelijk vast. Ik denk dat het scheluw in de machine zit. Ik ben niet geheel onhandig maar toch wil het mij niet lukken om dit werkend te krijgen.
mijn vraag aan jullie is dan ook of jullie goede tips hebben, bedrijven of mensen kennen die mij hier mee kunnen helpen. Ik woon 15 km ten zuiden van Nijmegen.

Bij voorbaat dank voor jullie hulp!
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Als je wil kom ik morgenmiddag wel even kijken.
Heb je wat steeksleutels, ringsleutels, doppenset. Anders neem ik zelf wel wat mee.
Stuur maar een pb als het goed is.
 

Josr

Nieuw lid
19 jan 2017
4
0
Ik heb je een oh gestuurd maar ben ook pas net op op deze site. Weet dus niet zeker of dit goed is gegaan.
 

beeldje

Nieuw lid
15 nov 2015
3
0
hallo josr in ben peter en heb ook het probleem met de hoogte instelling was dit makkelijk om te verhelpen?
 

Josr

Nieuw lid
19 jan 2017
4
0
Hoi Peter, het was een avondje werk maar achteraf gezien vrij eenvoudig. Aan de zijde van de as voor bv cirkelzaag zitten twee verticale geleiders. De geleideblokjes die hieroverheen zitten zaten bij mij vast. Los gemaakt, alles gepolijst met staalwol, goed afstellen en voila. Werkt bij mij nog steeds prima. Succes
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Als je de Scheppact zonder aanbouwdelen gaat gebruiken kun je overwegen om die 2 geleidestangen helemaal te demonteren. Ze hebben namelijk geen andere functie dan te dienen als bevestiging voor aanbouwdelen zoals langgat of frees en een nadeel is dat ze zodra ze vies worden of aanslaan wat minder soepel lopen en dan gaat inderdaad het in hoogte verstellen niet meer zo soepel.

Als je ze wel weer monteert ook de bussen onderaan en bovenaan goed smeren met plakkerij glijmiddel.

Als je ze niet monteert...... goed alles opbergen en niet kwijtraken want zijn dure jongens en steeds lastiger te krijgen.
 

beeldje

Nieuw lid
15 nov 2015
3
0
hoi josr nog bedankt voor de uitleg ,bij mij is het probleem ook op gelost. ik had het probleem daar zelf niet gevonden.ook bobmartin bedankt
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.