mijn eerste keer

Ger

Actieve deelnemer
7 aug 2008
28
0
hallo,

Zoals jullie weten heb ik een kleine draaibank aangeschaft, en vandaag was dus de eerste keer dat ik ging draaien .
Ik moet zeggen het is me niet tegen gevallen maar in verband met het staan (hernia) ben ik moeten stoppen kon niet al te lang bezig blijven maar een mooi rond stukje hout heb ik al voor mekaar gekregen.
Heb eerst eens alle beitels die ik heb bekeken en uitgeprobeerd ik denk als het beter gaat dat ik me hier mee goed kan vinden als ik dan mijn hobby hokje klaar heb,zal ik zeker weten verder gaan met houtdraaien.

mvg Ger
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Hallo Ger, een goede start in elk geval om eerst maar eens wat rond te draaien, geeft je het gevoel dat je al wat gepresteerd hebt, en gevoeld hebt om met draaibeitels te werken.
Een volgende stap zou kunnen zijn om V sneden te maken en uithollingen en bollingen.
Heb ik zelf ook gedaan toen ik pas begon met houtdraaien.
Brian Clifford, een Engelsman heeft hierover veel gepubliceerd, heel instructief, heb er persoonlijk veel aan gehad. Kijk maar eens op http://www.turningtools.co.uk
Ik hoop dat je gauw geholpen wordt, zodat je van die hernia vanaf komt.
Veel succes !!

Ad
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.