Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: mijn eerste keer

mijn eerste keer

hallo,

Zoals jullie weten heb ik een kleine draaibank aangeschaft, en vandaag was dus de eerste keer dat ik ging draaien .
    Ik moet zeggen het is me niet tegen gevallen maar in verband met het staan (hernia) ben ik moeten stoppen kon niet al te lang bezig blijven maar een mooi rond stukje hout heb ik al voor mekaar gekregen.
    Heb eerst eens alle beitels die ik heb bekeken en uitgeprobeerd ik denk als het beter gaat dat ik me hier mee goed kan vinden als ik dan mijn hobby hokje klaar heb,zal ik zeker weten verder gaan met houtdraaien.

mvg Ger

Re: mijn eerste keer

Hallo Ger, een goede start in elk geval om eerst maar eens wat rond te draaien, geeft je het gevoel dat je al wat gepresteerd hebt, en gevoeld hebt om met draaibeitels te werken.
    Een volgende stap zou kunnen zijn om V sneden te maken en uithollingen en bollingen.
    Heb ik zelf ook gedaan toen ik pas begon met houtdraaien.
    Brian Clifford, een Engelsman heeft hierover veel gepubliceerd, heel instructief, heb er persoonlijk veel aan gehad. Kijk maar eens op http://www.turningtools.co.uk
    Ik hoop dat je gauw geholpen wordt, zodat je van die hernia vanaf komt.
    Veel succes !!

Ad

Forum Rechten