Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 35
    Prachtig,de mensen hebben de schuur vol staan met dure machines,het liefst festool of mafell of wat voor exclusief merk dan ook,de kast vol met jigs en dure hulpsttukken op de machines en kunnen of willen de meest bijzondere meubelstukken of wat dan ook bouwen,maar een simpel plaatje kunnen of willen ze niet zelf maken en halen dit nog het liefst van de andere kant van de wereld,is dat niet een beetje vreemd.
    Je hebt de machines,maar kan of wil ze eigenlijk niet optimaal gebruiken of haalt er amper de functies uit van wat erin zit
    (plaatje met sleufgat en opgedikt aan beide zijdes of plank / stukje kunstof en bovenfrees)
    Zodra de kleur of het merk niet klopt is `de tool` natuurlijk ook waardeloos!
    Zal wel aan mij liggen,maar soms zal men eens wat vaker naar John Heisz `I Build It`moeten kijken en zelf eens meer vindingrijk of creatief moeten zijn en:
    Beter goed gejat dan slecht bedacht
    Laatst gewijzigd door emy; 19-01-17 om 14:23.

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2015
    @emy Tot op zekere hoogte heb je gelijk. Maar als voorbeeld: voordat ik een Domiplate had gebruikte ik plaatjes plastic als hulpmiddel en dat was een heel gedoe met zelfklevend plakband en veel uitproberen enz. Als je dan een 10-en-een-halve meter lange wandkast maakt uit 18 mm plaatmateriaal is een Domiplate gebruiken een stuk handiger.

John Heisz is absoluut een goed voorbeeld. Hoewel je inmiddels wel merkt dat hij moeite heeft om met nieuwe dingen te komen; op een gegeven moment heb je alle handigheidjes wel gemaakt.

De originele uitspraak is trouwens van wijlen D. Bowie: "It is hard enough to be clever, you don't have to be original."

Het ding doet niet meer dan een freesje in het midden van een 18mm dikke plaat positioneren, en daar betaald men dan +60$ voor?????

Als je dan toch persé die domino's in het midden van de plaat wil krijgen gaat dat instellen evengoed, of sneller, met een set voelermaatjes van 3,50€

Zet de voorinstelling op de machine een maatje kleiner dan de plaatdikte, voor 18mm plaatdikte selecteer je de 16mm.
    IMG_0339.jpg

los de haakse aanslag en til hem iets omhoog, stop er voelermaatjes tussen die samen 2mm geven en zet de aanslag vast. De machine is nu ingesteld op 18mm.
    IMG_0340.jpg

Eindresultaat, een domino mooi in het midden.
    IMG_0341.jpg

3,50€ investeren en je machine word multi-inzetbaar, je kan nu immers alle voorinstellingen gaan onderverdelen tot op een 0,01mm
    Voor je gaat sleutelen aan de werking van machines moet je die dingen eerst grondig leren kennen, weten hoe één en ander werkt, waar kan je bijsturen, verbeteren, etc. Wees inventief, dat kost niks en schenkt veel meer voldoening.
    Veel van die "uitvindingen" zijn gewoon overbodig, meestal omdat de uitvinder ook niet (goed) met de machine kan werken, of het werkingsprincipe gewoon niet door heeft.

Ps: Patent is in aanvraag!
    Laatst gewijzigd door tuoh; 19-01-17 om 19:33.

@Tuoh.

Meestal winnen de Vlamingen van de Nederlander als het om de taal gaat.
    Maar van 'voedermaatjes' had ik nog niet gehoord.
    Maar ik leer graag!
    Laatst gewijzigd door bobmartin; 19-01-17 om 18:38.

Die "verdomde" autocorrectie toestanden altijd

Tuoh, helemaal gelijk,je moet weten waar je mee bezig bent.
    Zelf iets uitvogelen is veel leuker en geeft meer voldoening en anders zijn er genoeg voorbeelden op you-tube of vraag je hier info.
    Je hoeft geen raketgeleerde te zijn voor zo een plaatje,als je zelf kastjes/meubelen kunt ontwerpen en maken kun je ook wel zelf zo een dominoplaatje zelf maken van een
    pvc of pe plaatje met je bovenfrees.

toch jammer dat ik hier geen dingen kan 'liken'

Natuurlijk ben ik eens dat we ook makkelijk zelf dingen kunnen maken. Maargoed.. Ik geef nu toch al belachelijk veel geld uit aan een dominofrees met alles erop en eraan.. dan kan zoiets er ook nog wel bij.. dat doet dan op dit moment minder pijn.
    En dat plus positieve reacties van mensen online...

Maargoed.. ik snap dat 60 euro voor een plaatje een wel een beetje gek is!
    gaat er trouwens nog Tax af omdat ik als bedrijf in t buitenland koop?

Maargoed, als ik een bestelling ga doen bij Seneca,, willen er dan mensen iets mee bestellen?
    ik weet nog niet zeker of ik t wil hor..

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011
    @Niko Kliko,

Ik ben er van overtuigd dat degene die negatief over de dominoplaat geschreven hebben dit zeker niet persoonlijk bedoeld hebben.
    Natuurlijk is het veel geld maar dat moet ieder voor zichzelf uitmaken of die het daarvoor uitgeeft.

ferrari.jpg
    Ik heb zelf deze auto gekocht dat vond iedereen in mijn omgeving ook belachelijk duur. .

Mvg,.

ps. geintje hoor.
    Waar gehakt wordt, vallen spaanders.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Zonder btw kun je in Europa bestellen, in de VS heb ik altijd nog BTW moeten betalen bij de douane. De BTW kun je natuurlijk terugvragen als bedrijf.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten