Hulp bij opknappen vlak/vandikte bank

Luinge

Actieve deelnemer
24 mei 2016
185
10
Ik heb in juli 2015 3 sets "Scheppach Hm2 Hss Resharpenable Planer Blade Knives 260mm" gekocht voor 27.5 GBP. Ik schaaf regelmatig wat en gebruik nog altijd de eerste set :).
Mijn buur heeft ook 3 sets voor zijn Lurem 260 gekocht (LUREM 260 HSS Resharpenable Planer Blades) en was er ook tevreden over.
Wij zijn er dus tevreden over maar ik weet niet hoe ze zich tot de originele beitels verhouden.

Prijsmatig heb je bij Appleby 3 sets voor de prijs van 1 orginele Scheppach set. Ik zie dat de beitels voor Elektra Beckum duurder zijn bij Appleby maar weet niet wat de originele kosten van EB (79.80 Euro bij ToolsXL voor de herslijpbare? en 31.52 bij kruis.nl voor de wegwerpversie?).
Als je 1 set bestelt, zal Appleby misschien niet veel goedkoper zijn owv de verzendingskosten.

Ik heb Appleby hier leren kennen op het forum dus als je zoekt kom je meer ervaringen tegen.

Duidelijk. In nederland kosten de messen rond de 57 euro (bol.com ....) beetje lood om oud ijzer, tenzij ik nog wat extra mee bestel. Bedankt voor het advies.
 

Luinge

Actieve deelnemer
24 mei 2016
185
10
Het is misschien goed om nog een foto te laten zien van de bevestiging van je messen. Ik heb ook zo'n machine en er zijn twee soorten messen. De wegwerpversie en de naslijpbare.
Wat je nodig hebt kun je zien aan de bevestiging want dan zit er een extra hulpstuk in bij de naslijpbare.
Ik heb er nu keermessen in voor omkeerbeitels, maar er zit ook een setje keerbeitels bij voor herslijpbare messen. Deze hebben aan beide zijkanten een lipje die instelbaar is. (beetje moeilijk te omschrijven)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.