Wolfcraft Freestafel Master RT 540

starterXL

Actieve deelnemer
15 okt 2010
180
0
Amsterdam
www.furnidure.nl
Avond allen,

Op de site van Wolfcraft kwam ik een z.g.n. freestafel tegen waar je je bovenfrees dus onder kunt hangen.

Vraag in deze: is het geen crime om de freesjes te verwisselen??? Lijkt me toch lastig om daar bij te komen als je frees onder de tafel hangt.

Heeft hier iemand ervaring mee?
 

zaag

Actieve deelnemer
9 jun 2010
420
1
H.I. Ambacht
De freestafel waar je het gemakkelijkst mee werkt maak je zelf. Op het forum staan ontzettend veel voorbeelden van eigenbouw freestafels, kijk eens rond en kijk wat jij handig vindt en gebruik dat in je eigen tafel. (klein nadeel is wel dat je voor het maken van de diverse onderdelen eigenlijk een freestafel nodig hebt; dillema) Als je klaar bent met je tafel kom je meestal gelijk achter dingetjes die je bij een volgende tafel anders zou maken/doen; materiaalkeuze, hoogteverstelling, een manier om snel je bovenfrees te monteren/demonteren en niet onbelangerijk, stofafzuiging! Zodoende gebruik ik nu mijn 4e freestafel en ik heb het idee dat deze wat langer in gebruik blijft dan de vorige. Ik gebruik hem nu een maand of 4 en ben eigenlijk nog steeds dik tevreden.

Die bestaande (goedkope) tafels hebben meestal geen vlak werkblad, een belabberde stofafzuiging, geleiders die niet in te stellen zijn en het is een ramp om je bovenfrees te monteren/centreren en ga zo maar door. Wat misschien ook een optie is is een freestafel van Woodstar, dit is een complete machine (waar je dus niet je eigen bovenfrees in hoef te hangen) en is bedoeld voor normale 8mm bovenfreesjes. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar als ik een dergelijke tafel zou kopen zou het waarschijnlijk zoiets zijn. bijvoorbeeld die op de link hieronder.

http://www.hermanbuitelaar.nl/Produ...s/Woodstar BS50 stationaire Freesmachine.aspx

mvg
Patrick
 

starterXL

Actieve deelnemer
15 okt 2010
180
0
Amsterdam
www.furnidure.nl
jpandriesse zei:
Gebruik de search van deze site maar eens. Die Wolf tafels zijn sowieso een no-go.

Ik had min of meer begrepen dat het Wolf-gebeuren wel redelijk van kwaliteit was, gezien de test van de eenhands lijmklemmen.
De zoekfunctie op 'wolfcraft' levert niet echt veel relevante resultaten (freestafel daarentegen des te meer :mrgreen: )
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
starterXL zei:
jpandriesse zei:
Gebruik de search van deze site maar eens. Die Wolf tafels zijn sowieso een no-go.

Ik had min of meer begrepen dat het Wolf-gebeuren wel redelijk van kwaliteit was, gezien de test van de eenhands lijmklemmen.
De zoekfunctie op 'wolfcraft' levert niet echt veel relevante resultaten (freestafel daarentegen des te meer :mrgreen: )

Wolfcraft is een goed merk, voor de amateur-hobbyist. Ze hebben geweldige hulpmiddelen die het ook prima doen. Maar die spullen zijn ook echt hulpmiddelen. De helft van wat ze produceren kan je ook zonder mee. Kwestie van het jezelf aan leren, of gewoon creatief zijn. In dit geval, voor €200 kan je een prima tafel voor je bovenfrees maken. Kijk goed rond op internet want er zijn genoeg topics over en dus ook genoeg voorbeelden.
 

starterXL

Actieve deelnemer
15 okt 2010
180
0
Amsterdam
www.furnidure.nl
Dank voor het meedenken.

Ik denk dat ik (na intern overleg hier :mrgreen: ) maar ga voor de universele werkbank-variant de master cut 1000.
Hoewel dit absoluut niet ideaal is, heeft het wel het voordeel dat het behoorlijk handzaam is en dat is met de capaciteit van een half 2x3-schuurtje (meer krijg ik voorlopig echt niet los :oops: ) toch ook wel een punt om mee te nemen in de overweging.
Daarnaast is het ook wel wat handiger als er weer eens een familielid met een zooitje dozen laminaat belt (waarom wonen dat soort figuren altijd op 4 hoog) of je 'even' kan komen helpen, je kan er immer ook je cirkelzaag er onder hangen.

Gr. Kees
 

starterXL

Actieve deelnemer
15 okt 2010
180
0
Amsterdam
www.furnidure.nl
Ehhhh........ :eek:

Moet eerlijk bekennen dat ie nog niet uitgeklapt geweest is haha.
Naderhand een Festool MFT gekocht waar ik eigenlijk alles mee doe.
De planning is nog wel om er (de wolfcraft) een frees in te hangen bij gelegenheid.

Maar dus even samenvattend: Heb de wolfcraft dus nog niet echt 'nodig' gehad.
Zodra het bankje uitgeklapt gaat worden laat ik dit weten ;)
 

karlz94

Actieve deelnemer
11 mrt 2016
32
1
staphorst
is deze inmiddels al een keer uitgeklapt na ruim 3 jaar? of staat deze nog steeds te verstoffen? of heb je deze al niet eens meer in gebruik/bezit
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.