Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 8 van de 8

Gezocht: Noord-europees grenen.

Weet iemand nog ergens fijnjarig noord-europees grenen te koop
    in Gelderland? Heb het wel in Noord-Holland gevonden, maar dat vind ik tever rijden.
    Ik heb het nodig voor het renoveren van een 30-jaren kamer-ensuite
    (architraven, kastdeuren met panelen, hoge plinten).

Re: Gezocht: Noord-europees grenen.

Je hebt de Arnhemse Fijnhouthandel al geprobeerd?

Athanor
    Guest

Ik neem aan dat je foutvrij grenen zoekt? Misschien kun je eens informeren bij een van de leveranciers van Finse logwoningen. Misschien hebben die hout voor architraven en aftimmering beschikbaar dat aan jouw wensen voldoet.

Fons

misschien scanabouw in huissen... die bouwen ook in hout en zijn volgens mij goed gesorteerd in dit soort hout...

http://www.houtmarkt.com

Vragen naaar michael, krijg je meestal meteen aan de lijn daar. Aardige vent en weet wat hij verkoopt. Niet de allergoedkoopste maar leveren goed hout.

Scheppie

Heren, bedankt voor jullie tips.

De AF in Arnhem heeft het niet (is mijn huisleverancier).
    Ik ga eens contact opnemen met Scanabouw in Huissen.
    Dat is zowat bij mij om de hoek (een grote hoek dan).

Tjeerd

Athanor
    Guest

Ik heb een paar maanden geleden ook gezocht naar een flinke partij foutvrij grenen, voor (wederom) een groot kozijn met twee deuren in de uitbouw van mijn werkkamer. Bij verschillende leveranciers in het noorden van het land en de AF gekeken, maar niets te krijgen. Uiteindelijk bij Jaap van Leersum mogen uitzoeken uit grote platen van een grenen stam. Flink gesorteerd (werd ie wel wat brommerig van ) en nog flink wat afval voor lief genomen, maar daarmee uiteindelijk wel geslaagd voor te te lamineren deuren. Het kozijnhout heb ik bij Miedema Hout in Leeuwarden kunnen uitzoeken met een behulpzame bestekzoeker ook weer flink gesorteerd op rechte balken die behoorlijk foutvrij waren.

Al met al een behoorlijke zoektocht hoor!

Succes! Fons

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tjeerd
    Ik ga eens contact opnemen met Scanabouw in Huissen.
    Tjeerd
    En tjeerd, hadden ze wat?

ZO Scheppie, wat een haast.
    Ik moet nog contact opnemen.
    De klus speelt pas in maart volgend jaar (vervroegd met pensioen).
    Daar komt nog bij dat ik op mijn zaagmachine zit te wachten (wordt 11 jan 2011 vanuit
    Oostenrijk naar Nederland gestuurd - 12 weken levertijd). Het is een Hammer K3 Winner, voor de Comfort-versie heb ik geen plaats.
    Dus tot die tijd wat ontwerpen (smalle kast voor in de woonkamer) en tijd voor andere hobbies - fotobewerking - cursus webdesign - docent statistiek.
    Maar in elk geval vertel ik hier over mijn ervaringen met Scanabouw als het zover is.

Forum Rechten