Verwijderen van oude laklaag

akwadraat

Actieve deelnemer
1 okt 2008
108
11
Hallo allemaal,

Mijn eiken meubels beginnen een beetje uit de mode te raken en ik wil ze dus opnieuw gaan behandelen.
Ik heb ze toendertijd behandeld met een blanke meubellak/parketlak. (Weet niet of ik hier het merk mag noemen, maar het begint met een H.)
Nu wil ik ze een soort van grey/white wash gaan geven

Weet er iemand hoe ik de oude lagen kan verwijderen?

Bij voorbaat dank.
Akwadraat
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
krabben, schuren, schraapstaal....

in liefde er oorlog is alles geoorloofd, als het eind resultaat maar naar wens is
 

akwadraat

Actieve deelnemer
1 okt 2008
108
11
Heren,
Hartelijk dank voor jullie snelle reacties.

Toxiq; Als het ging om 1 tafeltje dan zou dat nog wel gaan, maar 5 tafels en 4 kasten kan mijn schraapstaaltje niet aan.
Wim: logen heeft het nadeel dat het kan gaan verkleuren.
Bobmartin: Deze verwijzing naar die website is een hele goede. Hier staan inderdaad de voor en nadelen van diverse procedures goed beschreven.
Dus denk dat het afbijten wordt.
Henk, is D&R een afbijtmiddel?

groet
Akwadraat
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Dat ligt ook een beetje aan de vormgeving, zitten er veel rond delen in en gefreesde delen (groeven en zo) word het veel werk, maar ik heb zelf ondervonden dat een goed schraapstaal best snel gaat
 

akwadraat

Actieve deelnemer
1 okt 2008
108
11
Hoi Toxiq.
Het is over het algemeen redelijk recht, dus het zal wel schraapstaal worden.

Littleart:
Bedankt, ik ga ook eens even verder kijken bij Annie Sloane. Lijkt me ook wel interessant.

Iemand toevallig ervaring met het overschilderen van blanke parketlak op eiken meubels met Annie Sloane Chalk Paint?
 

BMWtje

Actieve deelnemer
1 jan 2017
33
0
In plaats van een schraapstaal kun je ook glas gebruiken.
Netjes recht afsnijden (glassnijder) en krabben maar.
wel een advies: met krabben een paar goede handschoenen aan :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.