Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 10 van de 10

scheppach hm2 onderdelen!!!!!!!!

Ik ben opzoek naar een oude scheppach hm2 voor sloop of 1 die nog doet voor niet al te veel geld.
    Ik heb namelijk mijn eigen hm2 defect.
    Het mechanisme wat onder de bruine kap zit die bedoeld is voor de aandrijfing van de aanvoerwalsen is kapot.
    Of heeft iemand de onderdelen daarvoor.

Re: scheppach hm2 onderdelen!!!!!!!!

Hoi,

Wat heb je kapot, ik heb nog wel wat liggen van die aandrijving volgens mij?
    Foto's van je defecte onderdelen of nummers van de onderdelen is het makkelijkst.

Scheppie

Hallo Scheppie,

Ik heb het systeem kapot waarmee ik de aanvoer/doorvoerwalsen mee kan aan/uit schakelen.
    Verder zit er te veel speling in de as waar het kunstof tandwiel op zit(bovenste asje) waarop het perlon riempje zit.(perlon riempje is ook kapot)
    Doordat hier te veel speling in zat liep het tandwieltje tegen de bruine kap wat helemaal is ingebrand, hierdoor is het perlon riempje ook geknapt.
    In feite ben ik op zoek naar de onderdelen van beide asjes, dus het asje met het kunstof tandwieltje en het asje waar het hendeltje aanzit om de walsen aan en uit te schakelen.
    Hoop je hiermee voldoende info te hebben gegeven.

Hoi,

Ik snap niet wat je bedoeld, zie bijgaande tekening, welke nummers zoek je?

Attached files

Hallo,

In feite het complete systeem.
    Als je onderdeel nr 5 hebt en dan alles wat daar op zit.

Tsja, dan moet je niet vragen om onderdelen maar om een heel systeem, dat heb ik niet voor je liggen..... lijkt me overigens dat er niet veel meer kan beschadigen dan de tandwielen.... anders is er wel iets goed mis gegaan in je aandrijving...

riempje wat breekt dat kan met een oudere machine maar verder is slijtage zeldzam en komt alleen voor bij zeer intensief gebruikte machines..... Eigenlijk kan dat alleen als een machine bedrijfsmatig gebruikt wordt... een hobbyist zal niet snel slijtage zien in die tandwielen...

Maar goed, daar heb jij niks aan, probleem is wel dat dit setje vernieuwen met originele onderdelen eigenlijk niet kan vanwege de prijs van de onderdelen, dat wordt dus een donor zoeken en overplaatsen... dat overplaatsen stelt overigens niet veel voor dus als je een machine gevonden hebt dan is dat zo gedaan. Door de prijs van dit soort reserveonderdelen is je machine snel economisch total loss... helaas. Dat wordt een beetje een nadeel van de Scheppach machines. wel goed te ondervangen door een donor te kopen en de onderdelen ervan op te slaan als reserve. Dan ben je nog steeds voordelig uit.

Scheppie

Hallo,

Ik zat idd zelf ook aan een "donor"machine te denken i.v.m de prijs van de onderdelen.
    Aan de machine zelf te zien is hij niet veel gebruikt maar zou best kunnen dat ze er ontzettend zuinig mee zijn geweest dat weet ik natuurlijk niet, ik heb zelf het idee dat ze er mee hebben liggen knoeien of dat er iets heeft vast gezeten.
    De tandwielen zijn ook nog wel in orde maar het systeen waarmee je hem kunt uitschakelen zit op de 1 of andere manier muurvast.
    Maar ik ga kijken naar een andere machine.
    In ieder geval bedankt.

M.v.g

Chris

bedoel je de koppeling om van vlakken naar van dikken te zetten?
    Er zit een soort veer in is die niet afgebroken?
    Ik heb zelf ook de hm2 en heb de onderdelen laatst vervangen 125 euro voor 3 tandwielen.

idd daar kon je wel eens gelijk in hebben dat die veer kapot is.
    waar heb je die onderdelen vandaan?

venenberg den ham

Forum Rechten