Stanley fatmax

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
330
11
Mannen, ff korte vraag,

Ik zie steeds meer Stanley Fatmax powertools op de markt. Ik weet dat Stanley van de Black en Dekker groep is (DeWalt), echter is Fatmax nou een speciale lijn van Stanley of..?

En is Stanley nou een sterk merk of meer een budget lijn van de Black en Dekker groep? Kan dit merk nooit echt goed plaatsen.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Dat je het merk niet goed kan plaatsen kan ik begrijpen. Waar vroeger stanley een merk was met behoorlijke kwaliteit is het steeds meer een handelsorganisatie geworden. Fatmax waren in het begin grote en robuste handgereedschappen. Zeker niet de goedkoopste en prima van kwaliteit. Later kwamen er steeds meer handelsartikelen bij om een compleet assortiment te krijgen. Ze plakten er een sticker stanley op. Ze zullen ongetwijfeld machines binnen de company maken. Helaas zegt dat niets over de kwaliteit want ze hebben alles tussen rotzooi en top of de bill.
 

HansB

Actieve deelnemer
7 okt 2014
525
0
Regio Arnhem
Dat je het merk niet goed kan plaatsen kan ik begrijpen. Waar vroeger stanley een merk was met behoorlijke kwaliteit is het steeds meer een handelsorganisatie geworden. Fatmax waren in het begin grote en robuste handgereedschappen. Zeker niet de goedkoopste en prima van kwaliteit. Later kwamen er steeds meer handelsartikelen bij om een compleet assortiment te krijgen. Ze plakten er een sticker stanley op. Ze zullen ongetwijfeld machines binnen de company maken. Helaas zegt dat niets over de kwaliteit want ze hebben alles tussen rotzooi en top of de bill.
Je slaat de spijker op z'n kop. Het gele stickertje zaait omtrent de kwaliteit alleen maar verwarring.
Ik heb een matige stanley blokschaaf en prima rolmaten.
 

LeonvB

Post veel
23 nov 2014
867
183
Stanley was vroeger altijd top. Denk dan aan de schaven (oude Bailey, Bedrock types) en bijv. het mes. In de race naar de bodem qua prijzen is het ook heel snel bergafwaarts gegaan in kwaliteit, en Fatmax was oorspronkelijk bedoeld als lijn om binnen Stanley weer wat beter gereedschap in onder te brengen. Maar helaas, de race naar de bodem gaat ook daaraan niet voorbij. En zo krijg je dus afhankelijk van het tijdstip van produceren een bepaalde kwaliteit aangeboden.
 

LeonvB

Post veel
23 nov 2014
867
183
Volgens mij zijn het gewoon alle maten van plat, TX, PZ en PH met de extra korte uitvoeringen. Ik mis trouwens nog VDE uitvoeringen ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.