Keuken realisatie naar eigen smaak en kwalteit

karlz94

Actieve deelnemer
11 mrt 2016
32
1
staphorst
ziet er goed uit!
mooi fornuis ook, kun je lekker gaan kokkerellen. wat voor merk type is het fornuis als ik vragen mag? zit zelf ook te kijken voor dit idee fornuis
 

decor

Actieve deelnemer
7 feb 2009
41
0
ziet er goed uit!
mooi fornuis ook, kun je lekker gaan kokkerellen. wat voor merk type is het fornuis als ik vragen mag? zit zelf ook te kijken voor dit idee fornuis

het is een falcon classic deluxe 110.
Voordeel dat hij 3 ovens heeft, een gril oven, een hete lucht oven en een multifunctionele oven.
Bij de laaste kan je alles naar wens instellen.
daarnaast hebben we nog een siemens combi stoomoven die we ook als rijskast kunnen gebruiken.
in belgie gekocht overigens, scheelt 1000 euro!
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.188
555
Strak en degelijk. Voor het eerst dat ik trespa als achterwand in keukenkastjes zie, wordt dat vaker gedaan?
De zaagkanten van het berkenmultiplex zijn wel kwetsbaar, hoe ga je die beschermen?
 

decor

Actieve deelnemer
7 feb 2009
41
0
Strak en degelijk. Voor het eerst dat ik trespa als achterwand in keukenkastjes zie, wordt dat vaker gedaan?
De zaagkanten van het berkenmultiplex zijn wel kwetsbaar, hoe ga je die beschermen?

zoals je ziet heb ik de mooie zaagkanten in het zicht gehouden. Op de kopse kanten heb ik 8mm eiken geplakt. Daar sluiten deuren en lades tegenaan.
De zaagkanten zijn dus volledig beschermd.

Of trespa meer wordt toegepast weet ik niet. Het is supersterk, 6mm dik, doordat je het opsluit is je kast gelijk haaks en stabiel.
Omdat de platen een hpl toplaag hebben krijg je ook een geheel als kast binnenkant. Eenvoudig schoon te maken en krasvast.
Het is niet de goedkoopste oplossing. Kwa prijs kwaliteit heb ik geen betere oplossing gevonden.
 
Laatst bewerkt:

janwillem

Actieve deelnemer
14 sep 2015
525
48
Groningen
Ik vind het ook een erg mooie keuken, het enige wat ik me afvraag: heb je niet erg veel loze ruimte boven je lades? En misschien zelfs in je lades (ze lijken erg diep)?
 

decor

Actieve deelnemer
7 feb 2009
41
0
Ik vind het ook een erg mooie keuken, het enige wat ik me afvraag: heb je niet erg veel loze ruimte boven je lades? En misschien zelfs in je lades (ze lijken erg diep)?

De afstand tussen de lades in de hoge kast is bewust wat groter gehouden, daardoor is het mogelijk de bakblikken uit de oven rechtstandig op te bergen. daaronder komen de frisdrank en drankflessen te staan.
Het is zelfs nog mogelijk in de hoge kast lades toe te voegen. Ik denk echter dat het totaal van 22 lades wat we gaan krijgen ruim voldoende opbergruimte gaat opleveren. Anders denk ik dat ik met mijn vrouw het gesprek aan moet gaan :)

Voor de ladeblokken naast het fornuis is de ruimte maximaal benut, de lades zijn volledig uittrekbaar. De ladegeleiders zijn 550 mm lang. Dat is de maximale lengte die in te bouwen is.
In de montagehandleiding van blum movento worden minimale afstanden tussen de lades genoemd, die heb ik aangehouden. De lades zijn 540 diep.
Daarnaast heb ik de plint zo laag mogelijk gehouden, 8 a 9 cm en het blad komt met de bovenzijde op 96 cm. Zo is alle ruimte maximaal uitgenut, geen verloren ruimte dus, tenzij we lades leeg laten :)
 

janwillem

Actieve deelnemer
14 sep 2015
525
48
Groningen
Erg mooi, en met 22 lades moet je inderdaad wel genoeg ruimte hebben :) we hebben zelf 13, (wel 60cm breed) maar die zijn al helemaal volgepakt.
Heb je trouwens al het hout met de hand geschaafd?
 

decor

Actieve deelnemer
7 feb 2009
41
0
Erg mooi, en met 22 lades moet je inderdaad wel genoeg ruimte hebben :) we hebben zelf 13, (wel 60cm breed) maar die zijn al helemaal volgepakt.
Heb je trouwens al het hout met de hand geschaafd?

Nee hoor ik heb een lurem C260 combi staan.
 

JerD

Actieve deelnemer
27 nov 2012
109
0
Ruddervoorde
Proficiaten veel respect!
Daar ga je jaren van plezier aan hebben!

Hoe ben je erbij gekomen om de zijkanten van de kasten op dergelijke manier uit te bekleden?
Waar heb je je handgrepen aangekocht?

Veel succes verder en ik ben super benieuwd naar het eindresultaat.
 

decor

Actieve deelnemer
7 feb 2009
41
0
Proficiaten veel respect!
Daar ga je jaren van plezier aan hebben!

Hoe ben je erbij gekomen om de zijkanten van de kasten op dergelijke manier uit te bekleden?
Waar heb je je handgrepen aangekocht?

Veel succes verder en ik ben super benieuwd naar het eindresultaat.

beslag komt van online deurbeslag shop, artikel VL 0023.875360 Greep Mats 128mm mat zwart.

Ik had de zijpanelen in elkaar gelijmd en deze was toch iets krom getrokken.
Door hem op getoonde manier te monteren, je schuift het zijpaneel er als het ware op, trekt het kaarsrecht.
In zo'n project gaat minsten 30% van de tijd op aan nadenken en uitzoeken, dat maakt het ook leuk om te doen.
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
Dat wordt een prachtige keuken!!

Hoe heb je de deur van de koelkast bevestigd? Met van die glij dingen? Of is er iets beters?
 

decor

Actieve deelnemer
7 feb 2009
41
0
Deur op deur montage. Er zitten beugeltje bij de kk. Op de bovenzijde van de kk zit een strip, zie afbeelding, die je aan je deur schroeft. Hiermee kan je de deur horizontaal stellen.
Aan de voorzijde zie je 2 witte strips. Die schuif je omhoog tot ze de bovenlijst raken Daar zet je je paneel tegenaan. Dan heb je de juiste montagehoogte. Na montage verwijder je die strips.
WP_20161022_20_14_54_Pro.jpg
De beugels worden aan de zijkant gemonteerd en afgedekt met kapjes.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.