Viceroy draaibank

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
Ik heb vandaag de Viceroy draaibank opgehaald die Toxic te koop had staan.
Op dit moment staat hij bij een kennis waar we een onderstel onder maken met zwenkwielen.
Bij geen gebruik mag hij de hoek in.
De zwenkwielen worden zodanig gemonteerd dat ze eenvoudig te verwijderen zijn als je wilt gaan draaien.

Hier nog een foto van de machine aan het werk, daarna werd de stekker eruit getrokken en de machine op mijn aanhanger geladen.
Na de koffie vertrokken naar huis.

IMGP9445.jpg

Zie ook, http://www.woodworking.nl/showthread.php?17890-Viceroy-(kop)draaibank&highlight=viceroy+draaibank
En http://www.woodworking.nl/showthread.php?13668-Viceroy&highlight=viceroy+draaibank
 
Laatst bewerkt:

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.225
647
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Mooie bank, veel plezier er mee. Denk nog aan een gezichtsbeschermer - bij grotere schalen zijn ongelukjes altijd minder fijn. Zelfs een klein snippertje in je oog kan je avond behoorlijk verpesten.
 
Laatst bewerkt:

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Voor alle andere gegadigden die zich gemeld hadden (nog 3 stuks) de bank is vertrokken naar Jan
Voor mij nu ruimte om lekker door te gaan met mijn eigenbouw project
Ik hoef me niet te vervelen want ik heb ook nog een woodfast staan :)

Rien, bedankt dat je me er op wijst...ik vond het al wat koud, nu weet ik waarom :p

Jurriaan, eens met je opmerking maar bij grof voordraaien sta je er makkelijk recht voor, de meeste stukjes worden zijlings weggeslingerd dus vond ik het wel even ok (dit was trouwens om 0900 uur in de ochtend)
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
:p

Het onderstel is gelast en gemonteerd.
De wielen kunnen éénvoudig verwijderd worden zodat hij stevig en stabiel staat.
er is voorzien dat bij een ongelijke vloer hij ook stabiel gezet kan worden.

IMGP9447.jpg

de wielen zijn aan een pijp gebout die in de andere pijp zit.
Borgbout eruit en iets optillen, dan haal je de wielen weg.
Aan de achterkant van het onderstel is ruimte om eventueel gewichten aan te brengen.
 
Laatst bewerkt:

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ziet er netjes uit Jan, maaruh....plat draait toch voor geen meter, we willen foto's waar hij in actie is (heb ik je voor gedaan :))
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
Oh, was dat de bedoeling:D
Maar hij staat in de schuur, nu ben ik wel verplicht de schuur op te ruimen.
Er staat nu een 1-assige trekker binnen die nog steeds gemaakt moet worden.
Als die weg is kan ik de draaibank gebruiken.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Jah.... dat schiet niet op

Maak maar even voor dan, wilde van de week even langs komen om die 3 stukken berk nog even voor te draaien :)
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
Je komt maar, dan zorg ik dat hij niet op de wielen staat en je kunt draaien:D

Hier een foto in de schuur en op wielen.

IMGP9449.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.