Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Gezocht met spoed: Bandschuurmachine

Wie o wie heeft er nog een goede bandschuurmachine staan, waar misschien
    wel niets meer me gedaan wordt??

Indien mogelijk ca 1000 watt.

Ben benieuwd naar de reacties

Re: Gezocht met spoed: Bandschuurmachine

Ik heb hier nog een Holzher staan. Dit merk is overgenomen van Festool en is de indentieke machine van Festool namelijk de volgende: "Bandschuurmachine BS 105".

Ik zou zeggen doe een goed bod en misschien word je de gelukkige nieuwe eigenaar.

http://www.festool.nl/Products/Pages...machine-BS-105

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Wat is je budget en hoef veel/vaak wil je het apparaat gaan gebruiken?

Ik heb zelf deze: http://www.toolstation.nl/shop/Elektris ... 176/p65338
    aangeschaft. Normaal ben ik niet zo van de B merken, maar ik moet bekennen dat ik positief verrast ben over dit apparaat. Ik heb er ondertussen al meerdere stevige klussen mee achter de rug en toe nu toe heeft het ding geen krimp gegeven.

Inderdaad, zeer goede machine, goede kloon van de Makita, alleen wel even een grafietzooltje er onder zetten ivm hitte afvoering (knappende schuurbanden) kost ongeveer 8 euro.
    Gebruik hem reeds een jaar als vervanging voor m`n Makita.

Groet Roeland

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Hoi Roeland,

Wat bedoel je precies over de zool en hoe/wat/waar te verkrijgen?
    Ik heb namelijk ook al wat geknapte banden gehad, maar ging er vanuit dat dat lag aan het gebruik van goedkope schuurbanden (ook van toolstation).

Jesse,

Waar moet ik aan denken qua prijs??

vr.gr
    ERic

ik zou zeggen doe een bod het is een fijne machine maar ik heb zelf nog een makita die ik gebruik en deze gebruik ik dus niet meer.

Jesse,

Wil je mailen naar ebijsma@gmail.com? Da's voor mij iets makkelijker

bvd
    ERic

Hallo Joris,

Bij elke bandschuur machine zit aan de onderzijde tussen de rollen een stalen plaat(zool) die middels 2 of 4 schroeven aan 1 zijde bevestigt zit. Over deze zool loopt de schuurband, bij kwaliteits merken zit hier nog een grafietplaat(tussen stalen plaat en schuurband) bevestigt middels de zelfde schroeven die de stalen plaat vast houdt. De meeste gereedschap leveranciers hebben deze gewoon op voorraad. Deze grafietplaat zorgt voor minder weerstand tussen schuurband en stalen zool en word dus minder warm hierdoor gaan je schuurbanden langer mee. De grafietplaat is opgebouwd uit dik linnen met hierop koolstof(grafiet)
    Het bestelnummer weet ik zo niet en je moet allen even nieuwe gaatjes in de grafietplaat maken.
    Wel even vermelden dat het om de 10cm uitvoering gaat.
    Mocht het niet lukken ik heb nog wel een nieuwe grafiet zool liggen, kost bij mijn leverancier € 4,70. Voor de zelfde prijs plus porto kan ik het voor je verzenden.

groet, Roeland

Forum Rechten