Fineer 0.8 mm

Loek2006

Nieuw lid
7 jan 2017
3
0
Hallo, ik ben nieuw op dit forum maar heb gelijk een vraag: Ik ben op zoek naar fineer van 0.8 mm.
Ik ben een modelboot aan het bouwen en wat ik hoopte dat niet zou gebeuren is toch gebeurd.
Een strip fineer brak af. Aan elkaar plakken is in dit geval niet mogelijk. Vlak bij de breuk moet ik een
klein stukje er uit snijden en het moet ook nog eens gebogen worden. Ik hoop dat iemand van jullie
mij kan helpen. Als ik een stuk fineer heb ter grootte van een A4 en de dikte 0.8mm ben ik uit de brand.

Groeten loek2006
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
essen, eiken, vuren, mahonie.... zoek je nog een bepaalde soort of mag het alles zijn ?
Heb je al op marktplaats gekeken, word regelmatig fineer voor heel weinig aangeboden
 

Loek2006

Nieuw lid
7 jan 2017
3
0
Hoi Toxiq, maakt niet zo veel uit. Het moet goed buigzaam zijn.. Dat is mijn enigste must... En de prijs mag lekker laag zijn...grinnn.. Ik moet een paar stukjes van de boot nieuw maken.
 

Loek2006

Nieuw lid
7 jan 2017
3
0
Heb ik gelijk nog een vraag: de platen hout, waar de onderdelen van de boot in zitten ( 2 mm dikte ) trekken allemaal krom. Dat is knap onwenselijk. Alle onderdelen moeten met houtlijm verwerkt worden, en als ik krom getrokken onderdelen ga lijmen, past het straks niet meer. Hoe krijg ik het hout weer vlak????
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
is het nat geweest of in een vochtige ruimte opgeslagen ? het is koud buiten, nu zet je de kachel aan, droge lucht in huis en dan kan het gaan werken....
fineer kost niet zo veel, buigzaam....dan zou ik aan essen denken, maar fineer is zo dun dat het meeste wel redelijk buigzaam is
kijk eens op marktplaats, wellicht vind je iets in de buurt of iemand die het wel opsturen
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.