T1 Nestkastjes

P

Pel

Guest
Het doet mij aan de voorkant van de Volkswagen busjes van vroeger denken, mooi gemaakt.

Groet Pel.
 
P

Pel

Guest
@Rizz, T1 zegt mij helaas niets, ik heb helemaal geen verstand van auto,s.

Groet Pel.
 

VW1302

Nieuw lid
9 feb 2015
3
0
T1 is de allereerste uitvoering van de VW Transporter, gebouwd op het chassis van een Kever.
Bijna goed ;-)

De T1 transporter (spijlenbus) had een heel ander soort chassis, dat bovendien (in tegenstelling tot bij de kever) aan de carrosserie vast gelast was.
Het kever chassis bleek namelijk bij een eerste prototype niet sterk/stijf genoeg te zijn voor deze toepassing.

Er werd wel voor een gedeelte gebruik gemaakt van onderdelen van de kever, alhoewel veel onderdelen specifiek T1 zijn.

Maar dat terzijde.


Leuke nestkastjes!!!
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.109
515
Moordrecht
@Rizz, T1 zegt mij helaas niets, ik heb helemaal geen verstand van auto,s.

Groet Pel.

Mijn fout, ik ga er ten onrechte van uit dat dit soort dingen algemene kennis zijn, juist omdat het zulke populaire busjewaren/zijn...
 

SvdB

Actieve deelnemer
2 mrt 2015
26
0
🖒gaaf ben er gek op. als het ooit toe laat dan komt er zeker 1.

In ieder geval in mei tijdens mijn bruiloft
 

Eric55

Actieve deelnemer
6 dec 2015
458
153
Hattemerbroek - N.O Veluwe
Mooie nestkastjes! Als echte T1 liefhebber (en eigenlijk alle oude vw's) kan ik dit wel waarderen. Als ik er de tijd voor had zou hier in de tuin ook wel zoiets hangen

Als je wist hoeveel vraag ik er al naar gehad heb....
Ik had er eerst maar 2 gemaakt, maar moest er uit nood nog 6 bijmaken.
Mijn vrouw had voor de lol een foto geplaatst op Facebook.... dan weet je het wel!:D
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.