Dominofix, de oplossing voor de lijmloze verbinding met DF500?

Knutselaertje

Actieve deelnemer
21 jul 2014
493
1
Hi Allemaal,

zojuist beetje het internet aan t afstruinen, kwam ik deze tegen

http://www.dominofix.com dit zou de lijmloze oplossing moeten zijn voor de Festool Domino DF500....ofwel de kleinere variant van SV-SYS D14 voor DF700.

Het is niet van Festool maar, op het eerste gezicht lijkt het een goede oplossing, Ik twijfel alleen wat aan de sterkte/ kwaliteit ervan omdat het vooral meer plastic en een wat goedkoop ogende boormal lijkt, maar heb er zelf geen ervaring mee...iemand van jullie deze al gezien of geprobeerd?

Onderstaande paar linkjes naar YT filmpjes.

https://www.youtube.com/watch?v=I8-UcmrqQsI
https://www.youtube.com/watch?v=AantZs4ilx0
 

peterl

Actieve deelnemer
21 sep 2013
126
0
he knutselaertje

toch ziet het er goed uit als je het demontabel wilt maken. Zelf gebruik ik de domino voor het in elkaar zetten en dan voor de bevestiging een rampa moer met bolkop schroef. en dat gaat prima maar het is wel veel werk. festool zelf heeft hiervoor een nog mooier systeem maar dit is zo belachelijk duur dat is een beetje jammer. dit vind ik een mooi alternatief.

gr peter
 

Knutselaertje

Actieve deelnemer
21 jul 2014
493
1
hi Peter,

probleem met de andere dure oplossing van festool is dat deze alleen te gebruiken is met de domino XL. een vergelijkbaar systeem hebben ze nog niet voor de kleine ( 500) variant.
vandaar dat ik deze oplossing liet zien, maar zoals eerder aangegeven mijn twijfels heb over de kracht/ sterkte van de verbinding en de boormal er wat goedkoop uit vind zien...aan de andere kant, als tie zijn werk doet is t goed toch ;)
zou je es een foto kunnen laten zien van de bevestiging die jij maakt? ben ik eigenlijk wel heel benieuwd naar. Moet nl binnenkort een demontabel bed maken...en een domino XL kopen is dan wat extreem om zoiets te verwezenlijken. heb wel de kleine domino...maar als jouw oplossing ook goed werkt...t gaat maar over 4 verbindingen :p
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.778
932
Leeuwarden
In dit topic kun je zien hoe ik de domino's combineer met draadeinden in hard maple voor de hoekverbinding van een bedombouw. Ik heb daarbij afgezien van de rampamoeren...

Fons
 

Knutselaertje

Actieve deelnemer
21 jul 2014
493
1
da's zeker geen slecht idee Fons, Thnx. Scheelt een hoop euro's :)
vraag mij wel af wat je zo in eerste instantie van het syteem vind? ergens heb ik altijd zoiets van, wil dat best eens proberen :p
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.778
932
Leeuwarden
Het systeem zie er wel interessant uit. Toch nog wel flink aan de prijs ook voor het hulpstuk.... maar misschien toch voordeliger dan het Festool systeem. Ik vraag me af of je de onderdelen wel stevig naar elkaar toe trekt? Moet dat ene schroefje dat doen en houden? En je blijft natuurlijk ook hier weer met bevestigingsdelen zitten die je uit het zicht moet brengen. Wat dat betreft heeft Lammello nog altijd mooie oplossingen bedacht;) ik zou pas hier in investeren als er flink wat verbindingen nodig zijn. Maar ik snap de uitprobeerprikkel wel hoor:)

Fons
 

Piet Groeneweg

Actieve deelnemer
13 mei 2013
612
10
H'meer
Moet nl binnenkort een demontabel bed maken...en een domino XL kopen is dan wat extreem om zoiets te verwezenlijken. heb wel de kleine domino...maar als jouw oplossing ook goed werkt...t gaat maar over 4 verbindingen :p
Daar gebruik je dan toch bedhaken voor als je niet alles, plank voor plank demontabel wilt hebben.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.