onderstel draaibank

BeRo

Actieve deelnemer
19 apr 2016
156
4
Rotterdam
Hoi Herman,

Ik wil je een tip geven voor het opbergen van je gutsen, beitels, afstekers en schrapers. Ik heb ze in een rijdend kastje opgeborgen. normaal staat dat onder de draaibank, maar als ik aan het werk ben, trek ik het er onder uit. Het voorkomt, dat je naar een stuk gereedschap gaat pakken terwijl je bank nog draait, mat alle risico's van dien.
Kijk maar even naar de foto's. In de laadjes zit nog allerlei los spul, zoals klein gereedschap, dat anders in een vakje zoek raakt.
Werkplaats-1.jpg
Het kastje van voren.
Werkplaats-2.jpg
En zo staat het onder mijn draaibank. Het kistje rechts naast de kast bevat alle spullen van de klauwplaat.

Hartelijke groeten van Bert Rosbach.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Mooie verzameling, en hoe zie je welke beitel de goeie is, je ziet immers alleen handvaten
Ik zit regelmatig te kijken hoe ik mijn beitels zal gaan opruimen/plaatsen
Ze liggen nu in een grote la achter mij, dus om een andere beitel te pakken moet ik mij omdraaien van de draaibank (wel veilig)
prettiger zou zijn om ze hangend te hebben oid
 

BeRo

Actieve deelnemer
19 apr 2016
156
4
Rotterdam
Even een reactie over mijn gereedschapskast:
Het is gewoon ene kwestie van elk stukje steeds op een vast plaats leggen, en ook in een vast in je hoofd te prenten volgorde.
Dus op de onderste rij liggen alle gutsen, daarboven de beitels, daarboven de afstekers en bedans, daarboven de schrapers, en daarboven speciaal gereedschap. En de lange schalen-gutsen staan aan de zijkant.

En voor wat betreft die lange boor:
Die heb ik een jaar of 10 geleden gekocht bij Memenco in Hoogeveen. En volgens mij bestaat die zaak niet meer.

Met hartelijke groeten,

Bert Rosbach.
 

H.Katan

Actieve deelnemer
15 jan 2014
247
5
De website bestaat maar er wordt niet is echt gereageerd op vragen via e-mail is mijn eigen ervaring van een paar jaar geleden al .
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik heb ook al gelezen dat betaalde bestellingen niet geleverd worden, dus die zaak beter links laten liggen\

Hoe lang is die boor ?
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Henk, ik ben je zeer erkentelijk !

In mijn draadje over het diepe gat boren kwam ik met jouw bijdrage (auger bit) niet veel verder (wel andere oplossingen gevonden)
Nu met de zoekterm LAMP AUGER vind ik wel heel veel, dus ik heb weer wat om verder te zoeken

Tof.... !! en zo een ding, wil ik ook hebben, da's handig ;-)
Nu nog zien waar ze die verkopen (en dan liefst zo lang mogelijk)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.