Opgeruimd staat netjes

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Het is niet het soort werkstuk wat je hier normaal ziet. Maar ik wil het toch even laten zien. Om mijn nieuwe aankoop op te bergen heb ik op een middag twee van deze beiteltassen gemaakt. Ik heb jaren vliegers gebouwd en had een oude spijkerbroek liggen. Ze liggen nu op maat zodat ik ze niet iedere keer allemaal hoef beet te pakken.

Attached files
 

zaag

Actieve deelnemer
9 jun 2010
420
1
H.I. Ambacht
dat ziet er erg handig uit, zeker als je ergens gaat klussen. bij mij liggen ze meestal los in mijn kist en dat zorgt wel eens voor (pijnlijke) probleempjes als je naar een hamer of schroevendraaier moet graaien.

mvg
Patrick
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
jpandriesse zei:
Steek je niet direct door de stof heen?

Meeste van mijn handgereedschap ligt los in een krat, maar dingen als mijn beitels worden gewoon in de doos/kistje meegenomen.
Hallo Joris
Ik ben niet zo'n kistjes maker( ga ik wel mee beginnen) en dacht met een oude spijkerbroek in de schuur en snelle oplossing te hebben. Het is ook een beetje een allegaartje aan beitels waardoor een kistje niet echt een oplossing is.
Ik heb de tunnels 4 cm breed gestikt. Dan zitten de hand-vaten als het ware klem in de tunnels. Als je de hoes dan oprolt dan zitten ze echt klem. Ik heb de hoes aan de onderkant dubbel uitgevoerd er van uitgaand dat dubbel altijd beter is. Spijkerstof is heel sterk geweven en daardoor zal je er niet snel doorheen steken. Stof blijft natuurlijk ook een beetje bewegen waardoor ik het best een goede oplossing vind. Mocht het kapot gaan dan stik ik de onderkant dicht of maak gewoon een nieuwe.

Hartelijke groet Hugo
 

Tjeerd

Actieve deelnemer
22 apr 2008
438
56
Ik heb canvas roltassen (voor beitels, messen en gutsen en voor houtraspen).
Voordeel van het systeem voor de beitels (zie foto's) dat je de stof niet stuksteekt.
Om en om in de tunnels steken voorkomt dat de scherpe kanten elkaar raken.
Opgerold en vastgestrikt zijn ze goed opgeborgen. Heeft mijn moeder nog gemaakt, zo'n 35 jaar geleden.

Attached files
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Tjeerd zei:
Ik heb canvas roltassen (voor beitels, messen en gutsen en voor houtraspen).
Voordeel van het systeem voor de beitels (zie foto's) dat je de stof niet stuksteekt.
Om en om in de tunnels steken voorkomt dat de scherpe kanten elkaar raken.
Opgerold en vastgestrikt zijn ze goed opgeborgen. Heeft mijn moeder nog gemaakt, zo'n 35 jaar geleden.

Hooi Tjeerd

Goed idee zo om en om. Dan is de rol ook aan 2 kanten gelijk en gelijk minder dik. Het is zeker een goed plan voor de volgende.
Maar is het nu niet zo dat jij met je vingers in de messen zit?

Hartelijke groet Hugo
 

Tjeerd

Actieve deelnemer
22 apr 2008
438
56
Valt wel mee Hugo. Als je de beitels maar vanaf het midden pakt.
Ik heb er in elk geval nog nooit last van gehad en ik gebruik toch ook geen botte beitels.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.