Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 18 van de 25 EersteEerste ... 81617181920 ... LaatsteLaatste
Resultaten 171 tot 180 van de 246
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FonSmkb Bekijk Berichten
    Is er iemand die beschikt over een 30mm kopieerring, 20mm frees en wat bench dogs? Wellicht iemand die al eens een dergelijke mal gebruikt heeft?
    Die persoon zou mijn mal meteen kunnen testen zodat deze geoptimaliseerd kan worden (diameter van de gaten, aantal gaten etc). Er moet natuurlijk even kritisch naar gekeken worden.
    Ik heb een kopieerring 30 mm voor een Metabo, een 20 mm frees van Festool (spiraalfrees) en benchdogs van Veritas. Ik heb nu een werkblad wat ik heb gemaakt met een eigen mal. De gaten zijn echter minder nauwkeurig dan ik op basis van de mal had verwacht. Ik vermoed dat de gaten van de mal net iets te ruim zijn, waardoor er te veel afwijking zit tussen de onderlinge gaten.

Heb wel interesse in een mal. Ik kan helaas niet voor je testen, want ik zit niet in de buurt en heb (nog) niet de benodigde spullen...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FonSmkb Bekijk Berichten
    Is er iemand die beschikt over een 30mm kopieerring, 20mm frees en wat bench dogs? Wellicht iemand die al eens een dergelijke mal gebruikt heeft?
    Die persoon zou mijn mal meteen kunnen testen zodat deze geoptimaliseerd kan worden (diameter van de gaten, aantal gaten etc). Er moet natuurlijk even kritisch naar gekeken worden.
    Volgens mij heb ik de kopieerring, frees en bench dogs hier liggen. Woon zelf in Eygelshoven Zuid Limburg. Wellicht kan ik je helpen.
    Net nog even nagekeken. Kopieerring is 27 mm. Is wel groot genoeg voor 20 mm Frees. Past op Festool OF1010.
    Laatst gewijzigd door blazoen; 11-09-19 om 08:48.

Voor mijn MFTC heb ik ook een mal gebruikt ( 247wood ) en een festool 20mm frees, maar ben ook tot de conclusie gekomen dat deze frees iets te groot is waardoor de
    gaten te ruim zijn voor de standaard bench dogs ....

pasten de bijgeleverde dogs er wel strak in?
    Measure twice,
    Cut once,
    Then force it to fit.

IK denk eerder dat die benchdogs die 247wood mee levert, iets te klein zijn. Mijn Veritas benchdogs zitten wel strak genoeg in de gaten.

Superkees, als jij in de gelegenheid bent om de mal op korte termijn te testen, mag je me een PM sturen met je adresgegevens. Dan komt de mal zsm jouw kant op!

Fantastisch dat er terug leven in dit project komt! Ik woon aan de kust dus even testen wordt moeilijk... in de gaten van de mft past de 20mm frees perfect; zo doen ook de originele dogs dus denk dat het hoger aangehaalde probleem aan dogs ligt die net een maat kleiner zijn...

Vandaag zijn er twee mallen de deur uitgegaan richting Superkees. Twee, omdat ik hem wat verschillende diameters wil laten testen.
    30,1mm en 30,3mm voor de kopieerring, 20,1mm en 20,3mm voor de dogs.
    Zo komt er al snel schot in de zaak Ik ben zeer benieuwd naar de bevindingen.

Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      MFT Freesmal 2.jpg
Bekeken:   139
Grootte:   49,1 KB
ID:        90475

Forum Rechten