Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 23 van de 27 EersteEerste ... 132122232425 ... LaatsteLaatste
Resultaten 221 tot 230 van de 263
    Senior Member
    Ingeschreven
    May 2010
    Hekkensluiter?
    Dit forum telt 23.798 leden...

Groet,
    Jan

En ik denk dat ik al blij zou zijn met een ‘gebruikt’ exemplaar; na één keer zal die toch nog niet ‘op’ zijn?

Momenteel zijn er 12 mallen beschikbaar. Het zal een aantal weken duren voor er weer wat materiaal beschikbaar is om er meer te maken.
    Onderling contact opnemen om een gebruikte mal over te nemen is dus van harte aan te raden.

Ik vraag mij even af hoe jullie dat doen dat frezen met een 20mm freesje. Al mijn freesje zien er namelijk zoals op de foto uit, met aan de onderkant niet helemaal doorlopend, Daardoor kan je er niet echt mee boren. Hoe lossen jullie dit op om dit gaten patroon te maken? gebruiken jullie een ander freesje hiervoor?

Ik gebruik een festool spiraal frees. Maar je kunt de gaten ook voor boren met een vlinder boor van 16mm.

En anders heb je bij ecotools ook frezen met ondersnijder. Heb alleen geen idee hoe goed deze frezen 'boren'

Je moet het gefreesde materiaal kunnen afvoeren. Een spiraal frees kan dat. Door eerst een gat te boren los je dat probleem ook op.

De Festool spiraal frees 20mm is geloof ik niet van hardmetaal maar gewoon van hss. Heeft iemand weleens een beslagboor voorde freesmachine hiervoor gebruikt?
    Ben vooral benieuwd hoe de onderkant van het geboorde gat er uit komt te zien met de verschillende manieren en dat niet het MDF heel erg uitbreekt aan de onderkant.
    Laatst gewijzigd door TUNE4IT; 18-09-19 om 18:05.

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Ik heb een aantal jaren gelden een Paulk-style werkbank gemaakt en toen de gaten met de 20 mm beslagboor van Festool geboord )met een OF1010). Dat was in berken multiplex en uitbraak aan de achterkant was niet te vermijden. Ik heb recenter een verrijdbare tafel gemaakt met een 19 mm MFT top waarbij ik de Parfitt-set van UJK heb gebruikt voor het boren van het gatenpatroon (met een 'gewone' boormachine). Dat ging prima, met strakke resultaten (bij MDF is dat sowieso het geval).
    Conclusie: MDF breekt niet snel uit, multiplex wel.

De eerste 12 mallen zijn ingepakt en staan klaar voor verzending. De PB's zijn de deur uit.
    Heel fijn om te lezen dat sommige mensen een klein extraatje willen overmaken. Zoals gezegd hoef ik er niets aan te verdienen, maar een vrijwillige bijdrage is natuurlijk altijd welkom

Ik hoop dat de mallen goed bevallen (ha!) en zal dmv jullie feedback proberen de volgende serie - indien nodig - nog beter maken.

Forum Rechten