Gatensjabloon gebaseerd op Festool MFT

Vincentios

Actieve deelnemer
23 feb 2017
44
2
Volgende week wil ik een nieuwe werkbank gaan maken, dus ben ook erg geïnteresseerd in een mal!
 

Beickybeer

Actieve deelnemer
17 dec 2016
292
104
Mechelen
Dat is het zeker. Zelf heb ik niets aan zo'n werkblad en dus ook niets aan een mal. Maar veel anderen wel, dus ik spendeer er met plezier wat vrije uren aan.

Ik plaats mijn lijstje hier even (dit is ook de volgorde van afhandeling). Heb je interesse in een mal en sta je nog niet op de lijst? Meld je dan in dit topic of via PB :)

Superkees
Guido76
DannyL
Zky
DitchDeurne
Matpin
tdw83
Danny1984
Tune4IT
Blazoen
Beickybeer
Hirumili
Rijsdijk

Ben ik nu eigenlijk de enige die hier met de mal al iets gemaakt heeft?? :eek:
Als er nog mensen zijn die deze mal bezitten en al iets of wat gevorderd zijn, graag ook op het forum posten ;):eek:
We zijn allemaal benieuwd of er nog leuke ontwerpen zijn (of minder leuk; dat de mallen spijtig genoeg stof liggen te vergaren)

Groetjes,

Christophe

PS: dit is uiteraard geen persoonlijke aanval naar de ontvangers toe he, ik ben gewoon benieuwd naar jullie projecten!
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.062
407
Ik was tester. Dus ja, ik heb hem al gebruikt. Bij mij zit voor zover ik weer één gat uit het lood. Waar ik op moet letten is dat ik de gaten voor boor en mijn frees goed houdt. Bij gebrek aan centreer toestanden, is het gat niet exact het midden van de kopieerring. Ook heb ik een hulpstuk gemaakt voor mijn zaaggeleiderail, om onder de rail te kunnen zagen. Dat hulpstuk is voorzien van twee gaten, gemaakt met de mal, zodat ik het hulpstuk met twee lange benchdogs vast kan zetten aan het werkblad. En dat werkt ook goed.
 

hansvk

Nieuw lid
6 nov 2016
3
0
Hier nog een geïnteresseerde voor een mal. Was me toevallig aan het oriënteren om zelf mijn werkbank aan te passen voor bench dogs etc.
 

rene16

Actieve deelnemer
20 aug 2011
27
1
Ik ben sinds augustus met pensioen en net klaar met mijn werkkamerverbouwing.
Ik zou het heel fijn vinden om ook zo'n mal te mogen ontvangen.
hartelijke groet
René
 

tfro71

Nieuw lid
4 jan 2015
9
0
Haha, iedereen is hetzelfde aan het doen (over de jaren heen). Hier nog een liefhebber van een mal mocht er nog ergens eentje in de buurt van Leiden zwerven.
 

TheJVH

Actieve deelnemer
8 jul 2019
93
132
Pfoe, hier ook interesse. Ik heb afgelopen week zelf een blad geprobeerd te maken met een gaatjesboard, maar dat is goed mislukt. Je mist precisie door het boren en doordat het gaatjesboard ook niet helemaal klopt (je ziet waar het volgende raster uit is gesneden). Mocht er iemand een template hebben in omgeving Utrecht (Bunnik woon ik), of als er nog templates worden gemaakt, dan hou ik mij zeker aanbevolen.

Ik ben trouwens ook wel geïnteresseerd in het ontwerp van van de mal om hem zelf te CNC-en bij de lokale hackerspace / fablab / protospace. Is dat misschien een optie?
 
Laatst bewerkt:

DennisB

Nieuw lid
4 jan 2020
2
0
Mijn eerste reactie op dit forum. Mag ik ook op de lijst?


Nog geen leuke opmerking onderin. Maar vind sommige hilarisch :)
 

The Fatal

Nieuw lid
27 jan 2018
6
0
Mocht er nog een keer een batch zijn dan houd ik mij aanbevolen om ook een mal te gebruiken voor een nieuwe werkbank zodra ons huis klaar is :)

Groet,
Erik
 

karangetang

Actieve deelnemer
17 mrt 2015
328
3
Zeist
Dit is natuurlijk prachtig zon project voor de leden van Woodworking!
Mochten er nog sjablonen los komen dat sluit ik ook achter aan !
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.