Eerst even netjes voorstellen

BMWtje

Actieve deelnemer
1 jan 2017
33
0
Mijn naam is Johan en ben 56 jaar jong.
Mijn beroep (althans opleiding) timmerman/meubelmaker.
Helaas noodgedwongen moeten verhuizen naar een appartement op de begane grond met een (veel te) klein schuurtje.
Waar eerst mijn gereedschap hing/stond in een schuur van 45 m2 moet ik het nu doen met een vloertje van 240 cm x 200 cm

Kortom om een complete uitrusting te plaatsen is vrijwel onmogelijk.
Toch wil ik kijken of ik een werkbank kan gaan maken met voldoende ruimte voor alle hand en elektrisch gereedschap.

Daar een tweede hobby ook sleutelen aan mijn (bijna) oldtimer is moet er ook een tweede maar kleinere werkbank komen voor het sleutel werk en aanverwant gereedschap.
Op dit moment staat vrijwel alles nog in kisten/dozen maar zou prettig zijn om van het voorjaar/zomer weer lekker aan de gang te kunnen gaan met hout.

Wat op mijn verlanglijstje staat om te maken zijn in elk geval een 2-tal kasten zoals op onderstaande foto.

173gva.jpg


tevens staat een meubel voor de afkortzaag in de planning:

fbezyp.jpg


Laatste heb ik zelf getekend want vond niets naar mijn zin.
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.695
99
Utrecht
Welkom op het forum Johan!

Leuke project, we zijn hier altijd blij met foto's, zowel van de vorderingen als het eindresultaat :)

Grt. Ruben
 
P

Pel

Guest
Welkom op het forum Johan, tjonge van 45² en nu ± 4.5 m² dat is nog eens een verschil, misschien een schrale troost, je bent niet de enige met ruimte gebrek. Er bestaan forumleden die op het platte dak een werkbank hebben gemaakt, hij staat in de buitenlucht!

Groet Pel.
 

conectra

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
210
4
Sliedrecht
welkom Johan,

erg leuk om te zien dat je leuke dingen wilt gaan maken,,, hou ons op de hoogte van je projecten!!!

groet robert
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.496
344
Torhout, België
Er bestaan forumleden die op het platte dak een werkbank hebben gemaakt, hij staat in de buitenlucht!

Groet Pel.

Ik denk dat ik weet over wie het gaat :) Zelf heb ik ook altijd buiten moeten werken, maar daar komt binnenkort gelukkig verandering in.

Welkom op het forum, Johan!
 

BMWtje

Actieve deelnemer
1 jan 2017
33
0
Bedankt allen voor het hartelijk welkom,

Of er veel van mij te leren valt......denk dat dat in elk geval wederzijds is.
Zelf maak ik er een sport van om "oud hout" wat ik b.v. van meubels bij het grof vuil afhaal her te gebruiken.
Denk hierbij aan b.v. een eiken salontafel.
Hiervan is het blad vaak gefineerd maar de randen en de poot of poten wel massief.
Of van een houten babybox de spijlen die vaak van beuken rondhout zijn.

Al met al ligt op die manier vaak het geld op straat en kun je ook met een kleine beurs zoals mijn WAO ook nog leuke dingen doen.
Uiteraard hou ik jullie wanneer ik begin met tekst en foto's op de hoogte in de daarvoor bestemde topic.
 

BMWtje

Actieve deelnemer
1 jan 2017
33
0
Nogmaals bedankt voor het hartelijk welkom.
Ik hoop dat het niet erg is dat ik hier een vraag stel?

Ik heb een mooi programma: Polyboard 6.04a (demoversie) waar ook bovenstaande tekeningen in zijn gemaakt.
Nadeel is met de demoversie dat je niets kunt uitprinten wat wel zo makkelijk zou zijn.
Informatie over de prijs van een volledige versie deed me echt schrikken (meer dan een maand inkomen).
Weet iemand een vergelijkbaar programma waar het uitprinten van de materiaallijst (met maten) wel mogelijk is?

Autocad 3d heb ik ook maar is feitelijk veel te zwaar voor mijn verouderde pc.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.