Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 4 van de 4

setje beitels en meer

Omdat ik opnieuw begin met mijn timmerhobby heb ik dringend behoefte aan "nieuw"gereedschap. Op het forum had ik gelezen dat oud eigenlijk veel beter is dus daar ben ik naar gaan zoeken. Op marktplaats een setje (merkloos) oude beitels voor een redelijke prijs gevonden. Na aankomst in den Ham (ov) kwam ik in een soort museum terecht. Bij het zien van zoveel gereedschap kon ik mij moeilijk beheersen. Ik heb er ook een dubbel kruishout gekocht en een oude stanly schaaf.

Een vruchtbaar bezoek en gelijk een nieuwe gereedschapsleverancier gevonden.

Attached files

Athanor
    Guest

Re: setje beitels en meer

Nou, dat is een goede start! Kun je je gelijk op het slijpen van de beitels en "tunen" van de schaaf storten. Het forum staat bol van de tips en discussie daarover....

Fons

was het een particulier of een winkel? ik woon in westerhaar en in den ham kan ik me niet echt iets herrineren qua hout gereedschap.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jesse
    was het een particulier of een winkel? ik woon in westerhaar en in den ham kan ik me niet echt iets herrineren qua hout gereedschap.
    Hallo Jesse

Op marktplaats vond ik de beitels. Ik ben gewoon langs gegaan en kwam bij Gerrit thuis. Hij is OUD-en ANTIEK gereedschap verzamelaar. IK heb mijn ogen uitgekeken, je stapt een schuur binnen met rondom stellingen met allerlij oud (opgeknapt hersteld) gereedschap. Wat hij dubbel of overheeft verkoopt hij. Hij liet een set Molenmakers gereedschap zien prachtig. Mocht je wat zoeken een prima adres.

DIT IS GEEN VERKOOP RECLAME maar gewoon een schot in de roos voor mij

Hartelijke groet Hugo

Ik stuur je een pb

Forum Rechten