Log drum

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Ik merk hier heel veel positieve reacties, maar je zal helaas geen filmpje van mij zien die muziek speelt.
Heel veel van onze leden zouden weglopen van het forum mocht ik een concert geven en dat wil ik jullie zeker besparen?
Ik vraag er ééntje aan mijn collega die het concert zal geven op 14 januari '17.
Ik plaats het dan hier op het forum.
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Heel leuk project en weer een geweldig verslag.
Dit instrument heb ik idd nog nooit gezien, eenvoudig maar met de juiste vaardigheid komen er mooie klanken uit.
Ik ben benieuwd naar de artiest die deze zal bespelen.
 
P

Pel

Guest
Mooie reportage Didier, ik steek er iedere keer veel van op, dank daarvoor. Als je dit muziek instrument van cormier hout zou kunnen maken, zou je m.i. een sublieme prachtige klank krijgen. Helaas is daar bijna niet meer aan te komen, er zijn denk ik nog enkele instrumenten makers in Frankrijk die nog muziek instrumenten van dit hout maken, het hout is verwant aan de lijsterbes en groeit voor het merendeel in Frankrijk. Vroeger werden er vooral schaven van gemaakt.

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.