Jet natslijper / HBM natslijper

RobvA

Nieuw lid
30 dec 2012
21
0
Beste forumleden,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Wie is er in het bezit van een JET natslijper en kan mij vertellen wat de tussen afstand is van de poten van de steun welke hier bij zit? Ik ben in het bezit van een HBM natslijper, deze afstand is wat groter als van de Tormek, maar nu heb ik gelezen dat dat van de JET ook zou zijn.

Als ik op de site kijk van VDH in utrecht zie ik dat er van JET verschillende hulp stukken te koop zijn welke een stuk voordeliger zijn dan van Tormek. Maar nu ben ik benieuwd of dat 1 op 1 op mijn HBM zou passen. Want dan bestel ik er een steun van de JET bij zodat alles soepel op elkaar loopt.

Ik heb het topic gelezen van Roeland welke zijn HBM heeft omgebouwd met een Tormek steun, maar mij lijkt het de mooiste oplossing als de JET zonder boren en aanpassen in de HBM te gebruiken zou zijn.

Met vriendelijke groet,

Rob
 

fganon

Actieve deelnemer
16 jan 2015
110
0
Asse, Belgie
Hi Rob,

Ik heb zo'n ding van Jet via VDH gekocht - ben er zeer tevreden over, alleen oppassen met water spetters - ;)

Zal morgen ochtend eens even meten voor je, moet hem even uitgraven.

grts
 

RobvA

Nieuw lid
30 dec 2012
21
0
ik heb een hbm, met een paar tormek hulpstukken. Die passen alvast 1 op 1


Beste SamPonette, de hulpstukken van tormek passen inderdaad 1 op 1, daar heb ik er zelf al een paar van.
Enkel ben ik vooral benieuwd naar het hulpstuk van JET om vlakbank messen te kunnen slijpen. Deze kost nog niet de helft van de Tormek!
 

RobvA

Nieuw lid
30 dec 2012
21
0
@RobvA

Hi Rob,
Heb even gemeten - dikte van de dragers is 12mm, de afstand tussen de dragger h/h 90 mm

grts


Bekijk bijlage 57339
Bedankt! Ik zal mijn HBM eens even op gaan meten. Kun je me misschien ook vertellen wat de totale lengte van de arm is? Ik heb het idee dat mijn HBM een stukje korter is dan de JET/Tormek
 

fganon

Actieve deelnemer
16 jan 2015
110
0
Asse, Belgie
Heb even gezien voor je - de totale lengte is 270 mm, maar effectief heb je 265 mm omdat de punt van de arm een beetje conisch is.

De gemeten lengte is rechts van de rechter stang (met draad en stelmoer) welke op die andere is gelast. zie foto

Is dit voldoende voor je ?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.