Graag even voorstellen

Houthasses

Actieve deelnemer
22 okt 2010
589
1
www.youtube.com
Mooi dat er een Nederlands forum is voor houtbewerking. Rondhangen op het Woodcarving Illustrated Message Board is wel leuk, maar al die lui zitten wat ver weg..

Bij deze even voorstellen dus,

Mijn naam is Wouter, 27 en woon/werk in Groningen. Ben al vanaf mijn jeugd met hout in aanraking geweest op de jachtwerf van mijn vader. De laatste 5/6 jaar ben ik zelf serieus in de weer met hout.
Niet helemaal traditioneel, want mijn hoofdgereedschap bestaat uit kettingzaag en haakse slijper.. ;) Na wat filmpjes op youtube ben ik geinspireerd geraakt, en ik had alle spullen al om heen op het werk. Stammen, werkruimte en kettingzagen. Na een simpele krokodil uit een stam Robinia kreeg ik de smaak te pakken en begon steeds complexere beelden te maken. Eerst de gebruikelijke dingen als arenden, uilen etc, maar de laatste jaren heb ik meer lol in functionele dingen als organisch gevormde meubels voor binnen en buiten zoals stoelen, tafels, banken, krukjes, schalen, wandelstokken etc. Zonder gebruik draaibank of (te veel) meten, bewerkt met mijn eigen kettingzaag en haakse slijper met freesschijven. Allemaal uit massief hout, en zo vaak mogelijk bijzonder spul als Taxus of hout met reactiegroei waar ik altijd op aas.. :?

Helaas ben ik mijn werkplaats kwijt, en zit te kliederen in mijn waardeloze schuurtje van 1x2m. Kettingzagen is er voorlopig dus niet meer bij, maar klein spul gaat nog wel lukken. Ruimte zoeken heeft nu mijn hoogste prioriteit.

Vraag en u zult weten..
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
wouter
da's inderdaad mooi werk!!! erg leuk om weer een nieuwe houtbewerker te mogen begroeten op dit leuke forum. er zijn vast wel mensen die je kunnen helpen met een werkplaats!!1

rick
 

Dave

Actieve deelnemer
12 aug 2010
168
0
Welkom!!!

Klinkt heel interessant. Plaats anders eens een paar foto's van je werk.
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
ZO MAN dat ziet er wel heel erg hip uit.

Ik neem aan dat daar wel een paar jaar aan vooraf gaan voordat je dit tevoorschijn zaagt.

Welkom aan boord
 

Houthasses

Actieve deelnemer
22 okt 2010
589
1
www.youtube.com
armadaman zei:
Ik neem aan dat daar wel een paar jaar aan vooraf gaan voordat je dit tevoorschijn zaagt.

Creatief_Met_Hout zei:
Ziet er heel gaaf uit. Hoelang ben je ongeveer bezig met zo'n bank.

Dank, na kleiner spul wou ik even helemaal los gaan op die bank en heb er minimaal (wil het eigenlijk niet weten :mrgreen: ) 7 volle dagen in zitten gok ik. Meeste werk was het eindeloze schuurwerk. Heb me nog ingehouden door niet verder dan 180 te gaan..

Dave zei:
Welkom!!!

Klinkt heel interessant. Plaats anders eens een paar foto's van je werk.

Een greep met van alles wat:
Schaal uit berk met slaap, afgewerkt met mijn tung olie/terp/poly mix.
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos...1112679276466_1811444287_220051_7667506_n.jpg

Wandelstok uit Taxus
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos..._1069103907109_1811444287_141732_799353_n.jpg

Bijzet tafel uit berken met slaap, groene/rode schimmels en meerdere reactiehout bulten (burls). Afgewerkt met veel lagen tung olie/terp/poly mix.
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos...1156813219787_1811444287_291386_4076494_n.jpg
 
A

Athanor

Guest
Welkom op het forum, Wouter!

Boeiend wat je met hout doet! Geeft inspiratie en prikkels om nog weer eens op een andere manier naar de resten te kijken die van m'n werkzaamheden over blijven.

Fons
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.