dronken snijplank

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
hier weer een klein projectje

een snijplank uit pau amarello en purperhart. er tussen zitten stukjes wenge. het moet een soort vertekend beeld geven zodat het lijkt om de lijnen niet evenredig lopen.

alle op/aanmerkingen zijn enorm welkom

rick

Attached files
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Prachtig Rick.
Ik zie het meer als een wanddecoratie. Het lijkt wel te golven. Misschien een goed tip: voor het gebruik van de dronken snijplank eerst even een paar glazen wijn nemen: dan is ie weer recht want - x - = plus.
vr.gr. Jan Pranger.
http://www.arstorno.nl
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
beste jan

het hangt nu bij ons aan de wand als een decoratie. je wordt er een beetje dronken van als je er een tijdje na kijkt. nog meer glazen wijn??? dat is altijd goed.

rick
 

G.A.V.

Actieve deelnemer
29 aug 2010
149
0
Beste Rick,

wat heb je toch weer wat moois gemaakt! De creativiteit van je is nog lang niet op :D

Echt gaaf!

Kijk alweer uit naar je volgende project!

Gr. G.A.V.

P.S. hoe gaat het met je zwaluwstaartjes?
 

joppe

Actieve deelnemer
21 mei 2010
257
0
Apeldoorn
Hallo Rick,

Mooi stukje werk. Mooie patronen. Veel arbeid zo te zien. Hangt goed aan de muur en zonde om het als een snijplank te gebruiken.

groet Jos
 
A

Athanor

Guest
Hoi Rick,
Volgens mij golft het oppervlak echt, hoe heb je die hollingen er in geschaafd?

Of heb ik nu te veel wijn gehad?

Fons
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
@fons, je kan nooit teveel wijn drinken. ik trek straks een fles LaForge CS open
de golvingen "leken"er al in te zitten toen het bord vlak was. ik heb er met een "carver"extra diepe golvingen van gemaakt

@jos de hoeveelheid werk valt mee. ik doe alles in kleine stukjes ivm weinig tijd

@gav : mijn grootste probleem bij het houtbewerken is mijn hoofd. ik doe teveel ideeen op, dit heb ik met alles waar ik mee bezig ben. ben vaak een lopende denktank.
de zwaluwstaarten gaan redelijk. ga deze week op zoek naar wat brede houtdelen die ik als kastombouw kan gaan gebruiken en dan allemaal laadjes erin maken

rick
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Het effect is wel leuk, maar ik zou toch voorzichtig zijn met de combinatie alcohol en scherp gereedschap. Was het echt de bedoeling dat het zo zou worden?
Het zijn wel bekende houtsoorten ;) .

jaap
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
jaap,

het was inderdaad het plan dit zo te maken. het hout moet je inderdaad bekend voor komen. binnenkort ga je waarschijnlijk een nog bekender en voor mij bijzonder stuk hout zien. ik wil graag een jim tolpin toolbox gaan maken. de laatjes wil ik gaan maken van de mooie plaat uit uit akkrum. zo blijft die in mijn werkplaats. mooie hout op te zien maar lastig te verwerken

rick
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.