Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: dronken snijplank

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

dronken snijplank

hier weer een klein projectje

een snijplank uit pau amarello en purperhart. er tussen zitten stukjes wenge. het moet een soort vertekend beeld geven zodat het lijkt om de lijnen niet evenredig lopen.

alle op/aanmerkingen zijn enorm welkom

rick

Attached files

Re: dronken snijplank

Prachtig Rick.
    Ik zie het meer als een wanddecoratie. Het lijkt wel te golven. Misschien een goed tip: voor het gebruik van de dronken snijplank eerst even een paar glazen wijn nemen: dan is ie weer recht want - x - = plus.
    vr.gr. Jan Pranger.
    http://www.arstorno.nl

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

beste jan

het hangt nu bij ons aan de wand als een decoratie. je wordt er een beetje dronken van als je er een tijdje na kijkt. nog meer glazen wijn??? dat is altijd goed.

rick

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Dat ziet er heel kunstig uit.

Beste Rick,

wat heb je toch weer wat moois gemaakt! De creativiteit van je is nog lang niet op

Echt gaaf!

Kijk alweer uit naar je volgende project!

Gr. G.A.V.

P.S. hoe gaat het met je zwaluwstaartjes?

Hallo Rick,

Mooi stukje werk. Mooie patronen. Veel arbeid zo te zien. Hangt goed aan de muur en zonde om het als een snijplank te gebruiken.

groet Jos

Athanor
    Guest

Hoi Rick,
    Volgens mij golft het oppervlak echt, hoe heb je die hollingen er in geschaafd?

Of heb ik nu te veel wijn gehad?

Fons

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

@fons, je kan nooit teveel wijn drinken. ik trek straks een fles LaForge CS open
    de golvingen "leken"er al in te zitten toen het bord vlak was. ik heb er met een "carver"extra diepe golvingen van gemaakt

@jos de hoeveelheid werk valt mee. ik doe alles in kleine stukjes ivm weinig tijd

@gav : mijn grootste probleem bij het houtbewerken is mijn hoofd. ik doe teveel ideeen op, dit heb ik met alles waar ik mee bezig ben. ben vaak een lopende denktank.
    de zwaluwstaarten gaan redelijk. ga deze week op zoek naar wat brede houtdelen die ik als kastombouw kan gaan gebruiken en dan allemaal laadjes erin maken

rick

Het effect is wel leuk, maar ik zou toch voorzichtig zijn met de combinatie alcohol en scherp gereedschap. Was het echt de bedoeling dat het zo zou worden?
    Het zijn wel bekende houtsoorten .

jaap

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

jaap,

het was inderdaad het plan dit zo te maken. het hout moet je inderdaad bekend voor komen. binnenkort ga je waarschijnlijk een nog bekender en voor mij bijzonder stuk hout zien. ik wil graag een jim tolpin toolbox gaan maken. de laatjes wil ik gaan maken van de mooie plaat uit uit akkrum. zo blijft die in mijn werkplaats. mooie hout op te zien maar lastig te verwerken

rick

Forum Rechten