Horemans in Balen

wilm10

Actieve deelnemer
3 jan 2015
142
66
Beste forumleden,

Wil aankomend weekend na lang wikken en wegen een robland hx260 combinatiemachine aanschaffen. Dit wilde ik gaan doen bij horemans in balen (belgieen). Ik moet dan ook gelijk een aanbetaling gaan doen. Heeft iemand van jullie ervaring met Horemans in balen?

Willem
 
P

Pel

Guest
Geen ervaring met het bedrijf, maar wat is het probleem, je koopt de Robland toch? Dat je een aanbetaling moet doen zal m.i. zijn dat je de koop niet meer kunt annuleren, mijnheer Horemans zal door schade en schande wijs geworden, deze maatregel hebben moeten nemen denk ik?

Groet Pel.
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Is de machine niet op voorraad dan?
Ze adverteren er wel mee. Mooie prijs €3900 incl.
Aanbetalen blijft een vertrouwens kwestie. Omgekeerd ook. Als hij besteld en jij niet afneemt.
Bij de Groot Rosmalen is hij op voorraad. Ze vragen meer, maar daar kun je pingelen als je handig bent.
Hoe lang is de levertijd?
 

nol

Actieve deelnemer
2 jan 2009
163
6
Heb aantal jaren terug een robland zaag/frees gekocht bij Horemans. Het was een prima prijs, stuk lager dan in Nederland. Alles werd thuis geinstalleerd.Kortom tevreden.
 

wilm10

Actieve deelnemer
3 jan 2015
142
66
Hij is inderdaad een stuk goedkoper dan in NL op dit moment en het is maar 40 km van me vandaan. Bedankt nol voor het delen van je ervaring. Als ze er al een aantal jaren zijn en ik kan geen negatieve reacties op internet vinden zal het wel goed komen. Ben erg benieuwd of ik de goed keuze maak met de hx260
 

brt

Actieve deelnemer
21 jul 2012
726
31
BE / Tienen
Je kan eventueel eens vergelijken met prijs van Bimac in Stokrooie (Hasselt)(Thans dochteronderneming van Lismont, maar kleiner & persoonlijker). Heb aantal jaar geleden gehandeld met man die op pensioen is. Prijzen zijn goed. Hebben een zéér goede technieker...
 
Laatst bewerkt:

franksken

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
423
20
Drongen, Belgie
Is de machine niet op voorraad dan?
Ze adverteren er wel mee. Mooie prijs €3900 incl.
Aanbetalen blijft een vertrouwens kwestie. Omgekeerd ook. Als hij besteld en jij niet afneemt.
Bij de Groot Rosmalen is hij op voorraad. Ze vragen meer, maar daar kun je pingelen als je handig bent.
Hoe lang is de levertijd?

Ik ben gisteren gaan kijken voor dezelfde machine bij een zaak bij mij in de buurt (Lekime bvba in Erpe-Mere, Belgie) en daar was de prijs € 3900 exclusief btw. Een serieus verschil dus met Horemans in Balen. Ik heb van een persoon wel niet zulke commentaar gehoord op deze laatste, dus vandaar twijfel ik om daar te kopen. Enfin, ik ben nog in volle twijfel welke machine ik wil kopen en ga daarover waarschijnlijk een aparte topic openen.
 

wilm10

Actieve deelnemer
3 jan 2015
142
66
Ik heb hem inmiddels besteld bij horemans. Tot nu toe loopt het zoals het moet lopen. Hij wordt begin feb geleverd. Grote voordeel vond ik ook dat je er een freeskop en zaagblad bij krijgt.
 

treehugger

Nieuw lid
15 jan 2017
17
0
Beste Wilm10 net als jij ben ik op zoek naar een combi en in Balen bij Horemans beland. Zelf ben ik nog niet gaan zien naar de machines maar idd er is een serieus prijsverschil ts de verschillende handelaars.
Ik ben al bij Hammer langsgeweest ook maar dat viel wat tegen budgetwise that is :-( ik ga eens afzakken naar Balen dan .. ben benieuwd naar jou ervaring er loopt een goed promo's momenteel en zou er ook graag een kopen maar ik moet mijn atelier nog zetten ...oeps ...

cheers
 

wilm10

Actieve deelnemer
3 jan 2015
142
66
De planning is nogsteeds begin februari. Als hij geleverd wordt laat ik meer weten.

Mvg Willem
 

wilm10

Actieve deelnemer
3 jan 2015
142
66
Ik had nog geen tijd gehad om te reageren maar de machine is inmiddels geleverd. Keurig aan huis gebracht en in elkaar gezet zonder meer kosten. Als ik tijd heb zal ik een korte review maken van de machine.

Al met al goed bevallen. Mocht je in de buurt van balen wonen dan is horemans wat mij betreft zeker een optie!
 

josiboy

Actieve deelnemer
17 aug 2009
118
0
St Pieters Leeuw , België
deze voormiddag bij Horemans langs geweest om een aandrijver voor mijn topie te kopen , kom ik daar toe en zie ik op het reclamebord dat ze pas open zijn om 14u (het was 11uur)
even gebeld of ze de machine ook konden op sturen , het was geen probleem de man was 10 min weg en kwam daarna terug om me te bedienen

top service !!!!
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Ik had mijn vorige machines van Robland daar gekocht een jaar of 7 geleden, persoonlijk was ik matig tevreden. Prijzen zijn heel goed maar de machines waren 2-3 maanden later geleverd dan beloofd. Nu dat ik zelf zelfstandige ben heb ik daar wat meer begrip voor, nu weet ik hoe lastig dat kan zijn.

Maar met zulke prijzen moet je geen geweldige service na verkoop verwachten, bij mij was de rem van de frees stuk na een paar maanden, en ik had ook problemen met de afstelling van de loopwagen. Vanaf dan antwoordde hij nooit meer op mails of telefoons. Uiteindelijk heb ik Robland zelf gecontacteerd en daar waren ze heel behulpzaam. Ik heb ook nooit de factuur kunnen krijgen van mijn machines...
 

EddyA

Nieuw lid
30 sep 2022
2
0
België
Ik heb bij Horemans houtbewerkingsmachines vorig jaar 3 machines aangekocht een Robland CNC BM 300 een Robland kantenlijmer KM 575 en een paneelzaag ROBLAND Z400.
De machines werden vorig jaar 29 oktober geleverd en geplaatst en betaald. 2 van de 3 machines werken nog steeds niet, de cnc en de kantenlijmer. Meerdere malen telefonisch proberen te contacteren maar neemt gewoon telefoon niet op. De machines zijn bijna een jaar oud, hopelijk is zijn doel niet om pas te reageren als de garantie voorbij is. Mijn ervaring, ik raad Horemans zeker niet aan🤬. Joeri ik ben het beu en mijn geduld is meer dan op!!!!!!
 

jantje1987

Actieve deelnemer
31 jul 2011
162
7
Ik heb bij Horemans houtbewerkingsmachines vorig jaar 3 machines aangekocht een Robland CNC BM 300 een Robland kantenlijmer KM 575 en een paneelzaag ROBLAND Z400.
De machines werden vorig jaar 29 oktober geleverd en geplaatst en betaald. 2 van de 3 machines werken nog steeds niet, de cnc en de kantenlijmer. Meerdere malen telefonisch proberen te contacteren maar neemt gewoon telefoon niet op. De machines zijn bijna een jaar oud, hopelijk is zijn doel niet om pas te reageren als de garantie voorbij is. Mijn ervaring, ik raad Horemans zeker niet aan🤬. Joeri ik ben het beu en mijn geduld is meer dan op!!!!!!
Hoi,

Waarom neem je geen contact op met de hoofdzetel van robland in Brugge?
Ze gaan je vast wel helpen.

groetjes
 

EddyA

Nieuw lid
30 sep 2022
2
0
België
Hoi,

Waarom neem je geen contact op met de hoofdzetel van robland in Brugge?
Ze gaan je vast wel helpen.

groetjes
Hallo,
De kantenlijmer wordt geruild met een nieuwe door Robland zelf maar de cnc is een 2de hands bij Horemans en daar komt Robland niet in tussen. Blijkbaar houd Horemans zich niet aan de garantie en de service staat nochtans vermeld op zijn site.
Groetjes,
 

jantje1987

Actieve deelnemer
31 jul 2011
162
7
Hallo,
De kantenlijmer wordt geruild met een nieuwe door Robland zelf maar de cnc is een 2de hands bij Horemans en daar komt Robland niet in tussen. Blijkbaar houd Horemans zich niet aan de garantie en de service staat nochtans vermeld op zijn site.
Groetjes,
aangetekend schrijven en via een advocaat gaan vrees ik...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.