Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16

Nieuwe Of 2200, mft3 en mfk 700 van Festool GEWIJZIGD!

Op de Amerikaanse Festoolsite zijn filmpjes te zien van het nieuwe gereedschap dat Festool dit voorjaar introduceert.
    Het gaat om een nieuwe grote bovenfrees OF 2200 (de oude OF 2000 wordt door Mafell gemaakt met een Festool kleurtje er op) een nieuwe multifunctionele tafel met aller verbetereringen om op alle fronten de stabiliteit en daarmee de reproduceerbaarheid te vergroten. En als derde, een nieuwe modulaire freesmachine de MFK 700. Het ziet er weer schitterend uit en het is waarschijnlijk weer helemaal topklasse gereedschap.
    Kijk op http://festoolusa.com/whats_new_details.aspx?docid=863en klik op een van de "introducing" regels en daarna op de link met microwebsite.
    Zeer de moeite waard voor de Festool liefhebber.

KLIK OP DE LINKS HIERONDER, MET DE OFFICIELE FESTOOL INFORMATIE INCLUSIEF FOTO'S, TOEBEHOREN EN PRIJZEN!!

Attached files festool mft3.pdf (703.4 KB) festool of2200.pdf (1020.2 KB)

Re: Nieuwe Of 2200, mft3 en mfk 700

Nadat ik een aantal geruchten over de nieuwe MFT had gelezen, was ik erg benieuwd wat er daadwerkelijk zou veranderen.

Als enthousiaste gebruiker van deze echt multifunctionele tafel zag ik niet veel mogelijkheden die direct verbeterd moesten worden. Maar het is toch gelukt. Vooral de hoekaanslag lijkt me een waardevolle aanpassing. (aangezien ik nog een hoekaanslag heb liggen van de BASIS Plus, ga ik dat morgen ook eens proberen in te passen.. :-) )

De tafelhoogte is ook een goede aanpassing, al had ik hier meer innovatie verwacht, bijvoorbeeld een instelbare tafelhoogte, handig met verlijmen e.d

al met al blijft het een handig apparaat, de investering zeker waard! Welke aanpassingen ik aan de MFT heb verricht vermeld ik later wel...

Re: Nieuwe Of 2200, mft3 en mfk 700

In Duitsland wordt de prijs van de nieuwe OF 2200 euro 661!! Dat zal wel ex BTW zijn, maar de duitse prijzen zijn gelijk aan die in Nederland. Dat valt me eigenlijk alleszins mee voor zo'n dikke bovenfrees met zoveel mooie opties. Ben wel benieuwd welke accessoires Festool standaard mee gaat leveren.

Re: Nieuwe Of 2200, mft3 en mfk 700 van Festool GEWIJZIGD!

de mfk 700 is al een zèèr oude machine van holzher waar ik al minimaal 20 jaar mee werk.
    Er zijn maar heel weinig verbeteringen aangebracht op het al oude model

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door krijn van zee
    de mfk 700 is al een zèèr oude machine van holzher waar ik al minimaal 20 jaar mee werk.
    Er zijn maar heel weinig verbeteringen aangebracht op het al oude model
    holzher levert tegenwoordig alleen maar grote machines dus zal de rechten wel aan festo hebben verkocht

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door houtmannetje
    Verdraaid, wat kost dat ding van Festool nu? Ik heb met koninginnedag nog die machine van Holzer in de handen gehad, maar heb hem weer teruggelegd . Koste 45 euro volgens die handelaar.

Heb vorige week de of 2200 ontvangen, ik had al zijn voorganger de of 2000 maar dit is wel weer een verbetering.
    De machine is een stukje zwaarder maar makkelijker in gebruik.
    oa het wisselen van de frezen, de hoogteafstelling en de stofafzuiging zijn flink verbeterd.
    Nou nog er flink mee aan het werk!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woodworker
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door houtmannetje
    Verdraaid, wat kost dat ding van Festool nu? Ik heb met koninginnedag nog die machine van Holzer in de handen gehad, maar heb hem weer teruggelegd . Koste 45 euro volgens die handelaar.
    ik zou die handelaar proberen te vinden

Dag Richard,

Ben benieuwd naar je verdere ervaringen met de OF 2200.

Is het een idee dat je een soort review schrijft? Sowieso zijn foto's ook altijd aardig om te zien.

Ben benieuwd naar je reactie en ervaringen!

gr, Wim

Ik weet dat het vloeken in de kerk is,
    maar ik vraag me toch regelmatig af wat er nu zo speciaal aan Festool is.
    Op marktplaats zie ik dat er enorme bedragen geboden worden voor de eenvoudigste zaagtafels van dit merk.

Zelf heb ik ooit een paar dagen (intensief) gewerkt met een Festool frees (OF1010) en ik vond het een fijne machine, maar toch op maar een paar punten beter dan mijn eigen simpele Black & Decker (met name het vastzetten van de diepte instelling was bij de Festool beduidend beter, maar verder...).
    Daarnaast heb ik een Protool klopboormachine (ik dacht dat het uit dezelfde fabriek komt) en die bevalt me eigenlijk voor geen meter. Aan alle kanten komt er vet uit de machine en hij maakt een ongelooflijke herrie (de machine is hooguit 4 jaar oud en niet veel gebruikt en was zeker niet het instapmodel)

Ook op dit forum proef ik een en al bewondering voor het merk.
    Voor mensen die veel op locatie werken zal Festool best handig zijn, maar in de werkplaats?
    Overigens hebben ze met de Domino frees wel een goed produkt in de markt gezet, maar ook deze is in mijn ogen veel te prijzig.

Forum Rechten