Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 18

Freeshulpstuk voor tandverbinding en zwaluwstaartverbinding?

Goedemiddag,
    Ik ben op zoek naar een frees hulpstuk om een tand-verbinding te maken voor de lengte en breedte verbinding van
    10 eenvoudige opberg bakjes. De bakjes komen in de lades van lade-blokken en zijn ongeveer 20 cm lang, 35 cm breed en 10 cm hoog. Het hout heeft een dikte van ca. 10 -12 mm.
    Een mogelijkheid is het zwaluwstaart frees hulpstuk van Wolfcraft (4270000).
    Heeft iemand daar ervaring mee?
    Zijn er andere hulpstukken tot ongeveer € 100,- met vergelijkbare mogelijkheden?

Met vriendelijke groeten, Jacques

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2008

Re: Freeshulpstuk voor tandverbinding en zwaluwstaartverbinding?

Ik heb deze ooit eens gekocht. Het werkt heel behoorlijk als je eenmaal de gebruiksaanwijzing hebt doorgeworsteld. Het is natuurlijk niet te vergelijken met de grote jongens als Leigh of Festool. Maar zeker voor tandverbindingen is hij goed te gebruiken. Zwaluwstaarten zijn alleen verdekt te maken en alleen in hout van 16-22mm. Tandverbindingen vanaf 10mm.

Ed

Ed,

Dank je voor de info.
    De gebruiksaanwijzing vind ik niet makkelijk te lezen. Ik heb de video van het product een paar keer bekeken en daardoor het ik een idee / voorstelling van hoe je het gereedschap behoort te gebruiken.
    Als er geen andere mogelijkheden van die prijsklasse zijn, dan ga ik deze kopen.

Met vriendelijke groeten,
    Jacques

ik heb laats ook zo hulpmiddel gezien bij CMT orange was rond de € 180,-- maar ik geloof dat je dan wel een betere kwaliteit heb, wil je meer info hebben dan hoor ik het wel.

tendotools heeft er ook één prijs rond € 100, --

Hans,
    Heeft Tendotools een freeshulpstuk voor tandverbinding?
    Met vriendelijke groeten,
    Jacques

Ik wil hier even inhaken.

Voor de liefhebber heb ik een Origineel Elu zwaluwstaart hulpstuk staan.
    Het ding is zwart met oranje,en er kan ca 300mm tussen de klemmen.
    Dikte zal ca 25mm zijn wat ie kan klemmen.
    Geen kopieerring,of freesje of gebruiksaanwijzing.
    Hij zal gepoetst moeten worden

Hij mag weg voor een goed bod,zeg vanaf 55 euro?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jacques
    Hans,
    Heeft Tendotools een freeshulpstuk voor tandverbinding?
    hierbij info blad in de bijlage

Attached files zwaluwstaart.pdf (116.7 KB)

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

wat je zoekt kan je vinden bij axminister onder hun huismerk. of de kwaliteit goed is durf ik niet te zeggen.
    rick

@ Hans,
    Dank je wel voor het document.
    @ Rick,
    Het hulpstuk van de Axminister lijkt op het hulpstuk van Tendotools en ziet op het beeldscherm wat steviger uit dan de Wolfcraft. Uit de reacties van kopers lijkt de prijs / kwaliteit verhouding prima (en ze hebben verder de gebruiksaanwijzing wat verbeterd.)
    Als ik het goed begrijp wordt een breedte van 12,6 mm gebruikt. Een breedte van 10 mm ziet denk ik mooier uit...
    Ik denk dat ik voor de Wolfcraft ga.

Jacques

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2010

Ik heb die van Wolfcraft gehad en was er niet echt over te spreken, je kan de mal alleen gebruiken i.c.m. wolfcraft freesjes en die zien behoorlijk aan de prijs (en snel bot) De kopieerring die er bij geleverd wordt is een drama om gecentreerd op je bovenfrees te krijgen en ik kreeg de indruk dat ik zonder ervaring sneller was met een handzaag en een beitel. Als ik weer een mal zou kopen zou dat toch zoiets worden als CMT of Tendotools.

mvg
    Patrick

Forum Rechten