Christmas shadowbox: Kerstdecoratie!

Nerf

Actieve deelnemer
26 jun 2016
573
283
Is dat speciaal papier, dat het rechtop blijft staan? Heb het idee dat als ik dat uit een velletje A4 uit de printer zou snijden de kerstboom meteen plat om zou vallen :)

Mooi werk!
 

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Dankjewel allebei!
Het is dikker knutselpapier, geen van 80gram, want anders valt het inderdaad gewoon in elkaar!

Groetjes Jolien
 

Hubert

Actieve deelnemer
26 jan 2010
331
1
Maria Hoop (L)
Zó creatief. Mooi. Op termijn zal het papier toch wel last krijgen van de zwaartekracht, denk ik. Voor volgend jaar op zijn kop bewaren?
 

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Bedankt Menno, merkte het ook op. Hij is op smartphones en dergelijke niet beschikbaar door mijn muziekkeuze. Ben er momenteel andere muziek op aan het zetten zodat het probleem opgelost is.

Klopt Hubert, na verloop van tijd zal het uiteraard wel wat gaan hangen, dat doet het nu al na een maand, maar het valt mee! Goede tip om het ondersteboven te bewaren :D.
 
P

Pel

Guest
Geweldig mooi filmpje Jolien, en een heel mooi winter tafereel. Ik zie dat de messenas van vandiktebank maar half, alleen de voorkant afgeschermd is, nu zal dat op het filmpje wel vertekenen, maar het is net of de handschoen net over de messenas gaat. Als je iets meer naar binnen reikt met je hand dan????? ik wil er niet aan denken Jolien.

Groet Pel.
 

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Dag Pel, dankjewel voor de complimenten!
Het geeft inderdaad een vertekend beeld van waaruit het shot gefilmd is, mijn hand is echter op een veilige afstand verwijderd! Hij lijkt vele dichter erbij dan hij in werkelijkheid is!
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.496
344
Torhout, België
Wow, heel indrukwekkend, Jolien! Ik ben fan :D. En in primeur de eerste beelden van je freestafel. Goed gemaakt! Veel veiliger nu. Natuurlijk nog altijd opletten voor de vingers.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
wat een prachtig tafreel zeg.
Mooi gemaakt.

wel een sidenote.
Doe alsjeblieft geen handschoenen aan met een tafelzaag.
als dat fout gaat heb je een groot probleem.
Huid scheurt, stof niet die wordt in het zaagblad getrokken.
Wees zuinig op je handen ze maken mooie dingen.
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.787
933
Leeuwarden
Bijzonder mooi kerst tafereel heb je gemaakt! Complimenten!

Overigens gebruik ik ook regelmatig handschoenen bij het werken op de tafelzaag of vlakbank. Vooral als antislip waneer ik stevig grip op het hout wil hebben en mijn vingers niet wil laten wegglippen met verwonding als risico. (Is ergens anders op het forum ook al eens een discussie over geweest)

Fons
 

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Dankjewel allen voor de mooie reacties!
inderdaad de discussie rond het gebruik van handschoenen is al eerder voorbij gekomen. Ik gebruik ook altijd duwhoutjes op de zaagtafel, enkel en alleen niet bij het stuk waar ik de groeven moest maken. Dit omdat ik met de duwhoutjes niet de perfecte groef kan maken. En het zijn inderdaad handschoenen met grip.

Groetjes Jolien
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Mooi gemaakt weer Jolien.

Voor degene die zich niet veilig voelen met haar manier van werken en die het nog niet weten, er bestaat een push pad (duwblok)

 

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Dankjewel Bob !
Zo een pushpad heb ik inderdaad ook gemaakt, uit hout, maar moet er alleen nog antislip voor vinden en erop bevestigen! Anders had ik hem gebruikt in het filmpje !
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.