open dag bij dehoutdraaierij.nl

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.225
647
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Ik had zojuist nog Roman Dorholt aan de telefoon.Hij gaat flinterdunne kopshouten (!) schaaltjes draaien uit vers eikenhout. Nu hoef ik alleen nog maar even vers eiken met een diameter tussen de 25 en 30 cm te regelen.... Is er iemand die wil komen en dat nog gaat zagen?

Ik kan evt. wel plataan meenemen, als hij dat ook kan gebruiken? Dan hoor ik graag de maten en hoe het uit de stam moet (ik heb hier nog een stam van 80 diameter x 200 lengte liggen, dus ik kan alle kanten op).
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Ik kan evt. wel plataan meenemen, als hij dat ook kan gebruiken? Dan hoor ik graag de maten en hoe het uit de stam moet (ik heb hier nog een stam van 80 diameter x 200 lengte liggen, dus ik kan alle kanten op).

Tnx Jurriaan, maar hij wil specifiek eiken van die diameter zodat hij mooi met het spinthout en de bast kan werken...
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Toxiq is dat niet een te licht bankje voor jouw. Ik zou graag de goulash proeven maar ik ben op dieet. Zie je tweede paasdag.
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Voor de mensen die morgen van de A12 komen:

Bij Didam staat een bord "Wehl volg D" NIET DOEN! gewoon je navigatie volgen. (ik woon nl voor Wehl en ben gewoon bereikbaar...)

Het adres nog een keer
Wardsestraat 15
7031HD Nieuw Wehl.
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Mmmm... Ik heb morgen voor een van de demonstrateurs eigenlijk nog een bus blanke spuitzak nodig... komt er misschien iemand die dat mee zou kunnen nemen??? Ik zou heel dankbaar zijn...
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Na een marathon sessie en geplaagd door diverse buien is de goulash klaar

Bus Blanke Spuitzak ???? wat is dat
Ik heb wel fantasie maar dat is waarschijnlijk niet wat je bedoeld :)
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Toxiq is dat niet een te licht bankje voor jouw. Ik zou graag de goulash proeven maar ik ben op dieet. Zie je tweede paasdag.

Is ook Wim, was meer als voetenbankje bedoeld :D
Dieet is geen excuus, goulash zijn uitsluitend verse ingredienten en rood vlees, mag je wel hebben dus
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Net weer terug uit Nieuw Wehl, zoals Jeroen al laat zien was het best druk maar wel gezellig mooie dingen gezien en de soep van Jeroen was erg lekker.
Bedankt voor het organiseren Ronald was top, volgend jaar weer?
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Zo, wat een leuke dag !!!
Vanochtend om 10u was ik bij Ronald en toen was er al de nodige aanloop
Het vuur voor de Goulash brande al dus ik kon zo de ketel er boven hangen
Rond 11 a kwart over elf was de goulash heet genoeg om opgediend te worden en daar werd gretig gebruikt van gemaakt, opvallend was dat het de met name de zuiderburen érg goed smaakte en lekker voor een 2e bakkie kwamen
Op de vraag wat het koste antwoorde ik dan weer dat het aangeboden werd door de houtdraaierij wat goed ontvangen werd.

Diverse bekende gezichten gezien: Jan de Haan, Jan Pranger, Ronny Eelen
Maar ook gezichten die ik alleen van naam of mail contact kende en er nu een naam bij kon plakken: Vladimir, Bhengeveld, Jurriaan en zo nog een paar waarvan me de namen niet 123 binnen schieten

Een aantal namen die ik had verwacht waren er niet (Pel, Henk Verhaar) en ook Rick schitterde door afwezigheid

De blanke spuitzak..sorry ik bedoelde spuitLak heeft het ook niet gehaal, niettemin was de demonstratie van Mick Hanburry erg tof
Leuk was de interesse in mijn bouwproject, zelfs de engelsman had hier al over gehoord
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.