open dag bij dehoutdraaierij.nl

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Als ik in de menubalk op 'De Houtdraaierij' dan is de opendag niet vindbaar....
Voor mensen die weten dat deze komt of er van gehoord hebben en/of even wat op willen zoeken is dit niet zo handig lijkt me
Bij evenementen is deze wel zichtbaar, maar is het niet zo dat wat 'de houtdraaierij' post gewoon zichtbaar is via die menuknop ?
 
Laatst bewerkt:

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Even een kleine update, want de planning vordert...
We gaan 3 grote tenten plaatsen hier om de werkplaats heen. Een aantal demonstrateurs zijn al bekend. Zo komt Ronny Eelen uit België bijvoorbeeld. Ronny gaat holle vormen maken. Dat kan hij goed! :)

ronny.jpg

En Jan Hovens gaat je laten zien hoe je schroefdraad in hout kan strelen!

DSC08059.jpg

Mick Hanbury laat zien hoe je van een saai stukje hout een schitterende schaal kan maken.


En we gaan nog meer doen! Marco (Katma) komt met zijn pennen en hebbedingetjes, die voor alle houtdraaiers leuk zijn.

Ik zelf ga niets doen! :) (da's misschien ook een geruststelling voor veel mensen! :))
Meer volgt spoedig... Het wordt leueueueueueueuk!
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
De lijst is compleet, alle draaibanken zijn bezet. De tenten zijn besteld, en ook een toiletwagen... :)
Dus als je inspiratie nodig hebt, of nieuwe spulletjes, of gewoon NIET naar de meubelboulevard wil... Dit is wat we gaan doen/laten zien:

draaiers:
Jan Hovens (Schroefdraad, en hij wil graag zijn nieuwe ovaaldraaikop laten zien, ik ben best benieuwd... :))
Ronny Eelen (diep holdraaien)
Roman Dörholt (flinterdundraaien...)
Clive Brooks (texturing en spiralling)
Mick Hanburry (creatief met verf op schalen en borden)
Jurriaan Kalkman (natuurrand schalen)

Verder:
Toon van Loon (enorme horizontale lintzaag) Zaagt meestal zo'n 30 kuub per dag, maar op tweede paasdag moet ie ook praten dus het zal wel iets minder zijn.... :)

En meer:
Marco eijlander is er met een enorme kraam waar veel te snuffelen valt vooral voor pennendraaiers...
Rick Koorman is er ook met zijn mooiste stukken hout.
En mijn handelswaar wordt uiteraard ook uitgestald...
en we hebben de hele dag door koffie en thee...

Nog in onderhandeling:
Goulash voor de mensen die tussendoor honger krijgen... ik houd jullie op de hoogte...

En speciaal voor Pel hebben we wat bestratingswerk uitgevoerd en alles is nu rolstoeltoegankelijk!

17 april tweede paasdag.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik kijk wel uit, als Ronald daar achter stapt heb je de hele dag geen kind meer aan hem en vergeet hij helemaal dat hij die open dag organiseerde
 

Hout-is-machtig

Nieuw lid
7 apr 2017
24
0
Hallo Ronald,

Bedankt voor het inrichten van zo'n houtdraaiersdag. 't Zal de eerste keer worden voor mij. Hoe zit het daar met parkeerplaats? Gewoon in de straat ergens of is er een parking in de buurt?

Groeten,

een aspirant houtdraaier ;-)
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Hallo Ronald,

Bedankt voor het inrichten van zo'n houtdraaiersdag. 't Zal de eerste keer worden voor mij. Hoe zit het daar met parkeerplaats? Gewoon in de straat ergens of is er een parking in de buurt?

Groeten,

een aspirant houtdraaier ;-)

Vorig jaar waren er iets meer mensen gekomen dan ik had verwacht. De hele straat stond dicht met auto's... Dit jaar doen we dat anders. Als het weer een beetje fatsoenlijk blijft schuiven we een groot stuk landbouwgrond vlak en plat en kan daar geparkeerd worden. Loopafstand naar de eerste tent is dan 25 meter... :)

Ik had zojuist nog Roman Dorholt aan de telefoon.Hij gaat flinterdunne kopshouten (!) schaaltjes draaien uit vers eikenhout. Nu hoef ik alleen nog maar even vers eiken met een diameter tussen de 25 en 30 cm te regelen.... Is er iemand die wil komen en dat nog gaat zagen?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.