open dag bij dehoutdraaierij.nl

P

Pel

Guest
Jeroen, ik heb mij helaas wegens medisch redenen bij Ronald afgemeld, ik had deze dag zeker ingepland, en ik was er heel graag bij geweest.:( Misschien een volgende keer, of in oktober met de dag van het hout?

Groet Pel.
 

Don_Paul

Actieve deelnemer
3 apr 2008
229
19
Gouderak
Het was inderdaad een gezellige dag! En de soep smaakte inderdaad prima, kwam net op tijd langs om een van de laatste kommetje opgeschept te krijgen...

Het was overigens VEEL drukker dan ik vooraf ingeschat had. Ik dacht, er zullen wel een man of 50 komen, maar toen ik net na de 45e rotonde opgevangen werd door verkeersregelaars die mij vertelden dat ik beter daar alvast kon parkeren kreeg ik al het vermoeden dat het drukker was dan ik had verwacht. Dat zorgde er ook wel voor dat het soms lastig was om de demonstraties te volgen (die overigens van hoog niveau waren!) door de drukte om de draaibank heen.

Mijn favoriete moment was toen in een van de tenten buiten iemand een ebbenhouten knopje voor een pen stond te draaien (dus echt milimeterwerk) terwijl 3 meter verder een schaal gedraaid werdt waarbij de krullen als confetti over het publiek geschoten werden.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Ik had al verwacht dathet erg druk zou worden en daarom toch maar besoten om thuis te blijven.:)
 

bhengeveld

Actieve deelnemer
2 dec 2014
357
9
Was een leuke en leerzame dag. Top demonstraties en een zeer divers publiek. Rjmulder nog bedankt dat ik mee kon rijden!
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Spitsuur was het voornamelijk tussen 12 en 2 daarna was het niet bepaald overdreven druk en was er ruimte genoeg om de demonstraties te volgen zonder dat er iemand in je nek stond te hijgen
En ook die drukte heeft wel wat (brengt toch een stukje gezelligheid/reuring met zich mee) de koffietent gevuld, buiten de tafel en bankjes gevuld met soepklanten
groepjes mensen bij de demonstraties, de houtzager die de ene mooie plank na de andere tevoorschijn tovert...

Zeer geslaagd

Jammer Henk, dacht wel even dat ik je zag lopen, zag iemand met een soort gelijke hoed (op afstand) bleek iemand anders te zijn met een hoed van hout....ook gaaf
 

Pow

Actieve deelnemer
5 okt 2011
193
4
Grave, NB
Het was een mooie dag. Leuk om met de zaag een demonstratie te mogen geven. Dank hier voor Ronald, ook namens Toon, de zager zelf..

Veel bekijks en dat is altijd goed. Staan we toch weer mooi op de actiefoto... Mooi hout om te mogen zagen, vooral die stammen met slaap.

En een lekker soepje jeroen =)
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Uren genoten bij Ronald. De aanpak wordt steeds professioneler. Zelfs al met parkeerregelaars!
Informatieve en instructieve houtdraaiers in meerdere disciplines. Het draadstrelen van Jan Hovens blijft een boeiend schouwspel.
En ook nog gratis soep, koffie en thee. Ronald gefeliciteerd!!!!
Jeroen: Man met houten hoed is Wilhem Feindt uit Noord-Duitsland. De sympathieke voorzitter van Duitse houtdraaiersdagen in 2015 te Fallingbostel. Toont graag even zijn belangstelling
Vr.gr. Jan Pranger.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ja die verkeersregelaars was goed geregeld
Misschien een idee voor volgend jaar, schuif het veld tegenover ronald ook vlak, paar extra regelaars en dan een paar lijnvluchten :)
Jan bedankt, wist niet wie het was, nu wel
Zie uit naar de volgende meeting voor je mooierooie stuk
 

HBhout

Actieve deelnemer
17 aug 2015
268
0
capelle
Jammer dat ik niet kon, ziet er heel gezellig uit op de foto's!
en dan krijgen de forumnamen eindelijk een keer gezicht.
 

Broertie

Actieve deelnemer
20 nov 2016
52
0
Holten
En natuurlijk de onvermijdelijke vraag: Komt er in 2018 weer een open dag?

Met vriendelijke groet,

Broertie
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
En Toxiq gaat weer goulash maken! de dubbele hoeveelheid van vorig jaar!:)
De eerste namen zijn al bekend. Phil Irons komt bv. laten zien hoe je een vaas uitholt. En we richten deze keer ook een "galerie" in met de werkstukken van de draaiers... En het verkeer regelen... daar hebben we wel een soort plannetje voor. Als er hier mensen zijn die daar aan mee zouden willen helpen hoor ik het overigens heel graag!
 

Broertie

Actieve deelnemer
20 nov 2016
52
0
Holten
Dus ik kan tweede paasdag weer reserveren in mijn agenda? Top! Hoef ik tenminste ook niet naar de plaatselijke meubelboulevard.....

Met vriendelijke groet,

Broertie
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Jawel... Hier
Dit is het draadje van vorig jaar.... :)
Beetje onhandig is het wel dat het oudste bericht bovenaan staat.... kan een beheerder dat misschien veranderen?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.