Fotokader in segmenten.

Beste Didier,

Bedankt voor de duidelijke uitleg. Hoe krijg je het iedere keer weer voor elkaar.
Ook ik denk hout kleur behouden. Misschien iets donker om het verschil in kleur van nerven op te halen.

Je bent vroeger toch niet stiekum patrijs poorten draaier op de grote vaart geweest ;).

Nogmaals bedank voor deze les.

Gr Edwin
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Bedankt aan de leden die heel positieve dingen schreven.
Ik sta nog steeds in twijfel om een witte serusé toe te passen of niet.
Roken zou ook kunnen, maar wat erin moet komen zou waarschijnlijk wat strijden met wat erin moet komen.
Morgenavond ga ik de knoop doorhakken, maar jullie mogen nog altijd een soort van stemming geven zodanig dat ik nog beter de knoop kan doorhakken.
Na het weekend zal het volledig af zijn en dan moet hij naar de persoon in kwestie.
Wie weet zit hij hier al tussen qua reacties.
 

Huib

Actieve deelnemer
11 nov 2012
707
8
Gouda
Ooit kreeg ik de goede raad; 'luister naar iedereen en doe wat jezelf het beste vind'. Mooie reportage met een prachtige lijst.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Huib heeft me over de streep getrokken om mijn knoop door te hakken.
Serusé of niet.
Wel het is serusé geworden.

Hier nog wat sfeerbeelden van de laatste handelingen.
De achterkant van de fotokader moest nog geschuurd worden tot korrel 400 met mijn vlakschuurmachientje.
IMG_4895.jpg

Om een serusé erop te plaatsen werden de nerven met een fijne staalborstel uit geborsteld.
IMG_4898.jpgIMG_4907.jpgIMG_4906.jpg

Witte serusé opzetten met een borstel en direct afwrijven met keukenpapier.
De bedoeling is dat de eik nog zoveel mogelijk behouden is, maar het zal een zeer lichte witte schijn hebben na het vernissen.
IMG_4908.jpgIMG_4910.jpgIMG_4914.jpgIMG_4915.jpgIMG_4921.jpgIMG_4924.jpgIMG_4926.jpgIMG_4930.jpgIMG_4927.jpg

Momenteel ben ik nog bezig aan het vernissen en zal zo spoedig mogelijk het eindresultaat tonen.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik ben blij dat die niet voor mij is !!
die lelijke kop van mij zou flink misstaan in zo een mooie lijst ;)
 

Nerf

Actieve deelnemer
26 jun 2016
573
283
Tjonge... Ik ben niet een grote fan van gedraaid hout (vaak heel glad en symetrisch;niet zo mijn smaak), maar ik kijk toch op dit forum met veel bewondering, respect en interesse naar de werkwijze van de houtdraaiers. De vakkennis bij het opspannen, draaien, afmeten ten opzichte van andere delen, creatief gebruik van de draaibank... Echt vakmanschap, en ook al is het eindresultaat niet mijn smaak, ik lees dit soort topics met veel interesse, en hoop er nog vele van te zien!
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Ik ben blij dat die niet voor mij is !!
die lelijke kop van mij zou flink misstaan in zo een mooie lijst ;)

Daar had ik ergens rekening mee gehouden Jeroen, maar je bent nog niet zeker dat deze eventueel toch bij u terecht komt hé.
Afwachten, vanaf volgende week zal hij ergens belanden.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Tjonge... Ik ben niet een grote fan van gedraaid hout (vaak heel glad en symetrisch;niet zo mijn smaak), maar ik kijk toch op dit forum met veel bewondering, respect en interesse naar de werkwijze van de houtdraaiers. De vakkennis bij het opspannen, draaien, afmeten ten opzichte van andere delen, creatief gebruik van de draaibank... Echt vakmanschap, en ook al is het eindresultaat niet mijn smaak, ik lees dit soort topics met veel interesse, en hoop er nog vele van te zien!

Boeiend Nerf dat je met bewondering iets gaat volgen waarvan het uw kennis of vakgebied niet is.
Ik ben ook zo ingesteld en weet ook direct waar er veel energie en techniek ingestoken werd.
Dat geef ik dan ook toe en mee aan de persoon die iets gaat crieëren.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Om voorlopig iets te presenteren heb ik mijn foto erop gezet toen ik nog een 8-tal maanden jonger was.
Wees gerust de eigenaar krijgt het niet zo, maar het is totaal iets anders waarvan hij of zij heel blij mee zal zijn.
Deze zal binnenkort ter plaatse gebracht worden of kan ook opgestuurd worden.
Dit is afhankelijk hoe het mij uitkomt, eventueel de afstand, wanneer is hij of zij thuis, enz.
IMG_4947b.jpg

Morgen steek ik het samen en doe er nog een hangsysteempje aan en klaar is Kees zoals ze in Nederland zeggen.

Ik heb enkel nog één vraag.
Wie deze kader krijgt met inhoud, zou ik heel graag een foto willen zien op het forum.

Groetjes van Sirjacobs Didier
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.