test eenhandklemmen

tantetruus

Actieve deelnemer
16 aug 2010
72
0
leuke test!
Die ironsides van mij zijn overigens een nieuwere variant waarbij je niet aanklemt door een pistoolgrip naar je toe te trekken zoals bij de meeste uit deze test, maar door de handle zelf "om" te drukken.
Je kan hier veel meer kracht mee zetten dan de normale eenhandstangen.
Daar heb ik er ook een stuk of 10 van maar die ga ik allemaal vervangen door de ironsides.
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Ik vind het maar ondingen, die eenhandklemmen.
Heb er zelf 1tje van Wolfkraft, maar die gebruik ik nooit. De Cliklamps van Bessey bevallen mij veel beter en met wat oefening kan je die ook met 1 hand klemmen.
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Ik kreeg laatst bij een levering van ecotools een gratis eenhandsklem meegeleverd. Ik heb het ding nog niet echt gebruikt, maar zo op het eerste oog (en even vlug twee plankjes op elkaar geklemd) lijkt het een heel behoorlijk ding. Prijs heb ik niet naar gekeken, maar die zal bij hun vast best gunstig zijn.
 

Hansalmere

Actieve deelnemer
24 aug 2008
372
1
Zeewolde
ik gebruik zelf de wolfcraft klemmen en moet zeggen het bevalt mij erg goed, maar het komt ook wel door mij spierziekte waardoor ik de laatste tijd steeds meer beperkingen ervaar met houtbewerking.
 

zaag

Actieve deelnemer
9 jun 2010
420
1
H.I. Ambacht
Ik heb er een paar van Skandia maar gebruik ze eigenlijk alleen om een geleider voor mijn handcirkelzaag of bovenfrees te klemmen, om iets echt goed te klemmen val ik altijd terug op de schroefklemmen. Is dit beter met bv de wolfcraft?

mvg
Patrick
 

Creatief_Met_Hout

Actieve deelnemer
2 jul 2010
244
0
Bij ecotools hebben ze een aantal overjarige modellen snelspanners in de uitverkoop 2.50 of 3,- per stuk.
Ik heb er net een aantal binnen gekregen, en ben er nu al heel content mee.
Natuurlijk hebben ze niet de kracht van echte klemmen, maar voor de diverse hand en spandiensten voldoen ze uitstekend.

Ronald
 

Creatief_Met_Hout

Actieve deelnemer
2 jul 2010
244
0
Ongetwijfeld zullen de nieuwe klemmen beter zijn, maar dat betekent niet dat de oude per definitie slecht zijn. Ik ben er in ieder geval heel content mee.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.