Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: test eenhandklemmen

test eenhandklemmen

hierbij de test zoals die in de klusvisie heeft gestaan.

Attached files Test_KV5_2009_eenhandklemmen.pdf (6.5 MB)

Re: test eenhandklemmen

leuke test!
    Die ironsides van mij zijn overigens een nieuwere variant waarbij je niet aanklemt door een pistoolgrip naar je toe te trekken zoals bij de meeste uit deze test, maar door de handle zelf "om" te drukken.
    Je kan hier veel meer kracht mee zetten dan de normale eenhandstangen.
    Daar heb ik er ook een stuk of 10 van maar die ga ik allemaal vervangen door de ironsides.

Ik vind het maar ondingen, die eenhandklemmen.
    Heb er zelf 1tje van Wolfkraft, maar die gebruik ik nooit. De Cliklamps van Bessey bevallen mij veel beter en met wat oefening kan je die ook met 1 hand klemmen.

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Ik kreeg laatst bij een levering van ecotools een gratis eenhandsklem meegeleverd. Ik heb het ding nog niet echt gebruikt, maar zo op het eerste oog (en even vlug twee plankjes op elkaar geklemd) lijkt het een heel behoorlijk ding. Prijs heb ik niet naar gekeken, maar die zal bij hun vast best gunstig zijn.

ik gebruik zelf de wolfcraft klemmen en moet zeggen het bevalt mij erg goed, maar het komt ook wel door mij spierziekte waardoor ik de laatste tijd steeds meer beperkingen ervaar met houtbewerking.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2010

Ik heb er een paar van Skandia maar gebruik ze eigenlijk alleen om een geleider voor mijn handcirkelzaag of bovenfrees te klemmen, om iets echt goed te klemmen val ik altijd terug op de schroefklemmen. Is dit beter met bv de wolfcraft?

mvg
    Patrick

Bij ecotools hebben ze een aantal overjarige modellen snelspanners in de uitverkoop 2.50 of 3,- per stuk.
    Ik heb er net een aantal binnen gekregen, en ben er nu al heel content mee.
    Natuurlijk hebben ze niet de kracht van echte klemmen, maar voor de diverse hand en spandiensten voldoen ze uitstekend.

Ronald

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Ik denk dat de nieuwe beter zullen zijn (ken het oude model verder niet), maar het zal niet voor niks zijn dat ze op een ander model zijn overgestapt.

Ongetwijfeld zullen de nieuwe klemmen beter zijn, maar dat betekent niet dat de oude per definitie slecht zijn. Ik ben er in ieder geval heel content mee.

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Creatief_Met_Hout
    Ik ben er in ieder geval heel content mee.

En dat is het allerbelangrijkste.

Forum Rechten