Beginneling

Treetop

Actieve deelnemer
4 dec 2016
42
0
Pel, Bedankt ik heb al van alles geprobeerd (ook foto opslaan draaien, terug draaien, dan uploaden) maar hij blijft gedraaid zijn.
 
Laatst bewerkt:

Treetop

Actieve deelnemer
4 dec 2016
42
0
:) Eerst ben naar "Pintrest" gegaan en heb ik zelf bedacht welke ik ging namaken :eek:
 

Treetop

Actieve deelnemer
4 dec 2016
42
0
@hbhout hierbij de foto's voor enige verduidelijking.
P.S. hoe komt het dat ik enkel hier een foto kan uploaden from computer en bij een pb kan ik enkel een URL invoegen (heb daar geen keuze uit computer of URL)
1.jpg2.jpg
 

korte

Actieve deelnemer
2 sep 2015
295
0
Heb je misschien ook foto's van het maken van die boom? Of kan je dat omschrijven? Ik vind het erg knap gemaakt allemaal!
 

rene16

Actieve deelnemer
20 aug 2011
27
1
Mooi hoor!

Ik heb nog een paar mooie stammetjes liggen. Die lamp lijkt me een leuk idee!
Hoe heb je de gaatjes voor de messing staafjes geboord zodat ze op ieder schijfje op dezelfde plaats zitten?
Zo'n lange boor is er voor die maat niet toch? Of heb je steeds met een net geboord schijfje als mal de volgende geboord?

groet
René
 

Treetop

Actieve deelnemer
4 dec 2016
42
0
Eerst het bovenste plaatje eraf gezaagd (hier zit geen gat in , een soort deksel) , dan tot bijna onderaan een groot gat geboord zodat de lamphouder nog in het onderste gedeelte bevestigd kan worden. Dan 4 kleine gaatjes geboord voor de buisjes (ik dacht dezelfde diameter als de buisjes, het gaatje krimpt toch terug een beetje toe ). Dan schijfje per schijfje afzagen tot je geen gaatjes meer tegenkomt en dan eventueel nog dieper boren (laatste schijfje is dan de boormal) , buisjes monteren in onderste gedeelte, dan schijfje per schijfje over de buisjes schuiven (je verschiet ervan hoe hard deze klemmen over de 4buisjes). Dan enkel nog 4gaatjes in het bovenste schijfje boren ( tot halverwege is genoeg en je hebt het 2de schijfje als boormal . Hopelijk geraak je er wijs uit :p
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.