Ruilobject penmania van Wimmel met Sirjacobs Didier.

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Geweldig Didier.
Wim gaat dadelijk nog een vogelaar worden.
En zo zie je maar weer het gemak van een vacuumsysteem, ik ben er inmiddels ook een aan het instaleren.
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Mijn vacuumadapter is ook klaar. Nu nog opspanplaten en vacuumchucks.
Waar halen jullie de rubberplaat/foam vandaan of andere attributen?
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
IK denk dat Wim binnenkort weer gaat draaien als hij dit in huis heeft.:)

Ik vermoed dat ik het bij een rondje draaien van blijdschap blijft Nico ;).

Geweldig Didier.
Wim gaat dadelijk nog een vogelaar worden.
En zo zie je maar weer het gemak van een vacuumsysteem, ik ben er inmiddels ook een aan het instaleren.

Vroeger heb ik inderdaad veel naar vogels gekeken maar deze had ik nog niet eerder gezien, een Taxus avis avis. ;)
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Zoals in PM al vermeld Didier, ik vind het een heerlijk werkstuk om te zien en volgens mij past daar maar 1 woord bij: Amai! Het feit dat het kleine vogeltje los zit is een slimmigheidje welke ik goed ga benutten :). Zijn ouders zullen hem soms nog wel eens kwijt zijn.

Ook erg leuk dat je er een reportage van hebt willen plaatsen, vaak is de voorpret net zo leuk ;).

Tof gedaan maat!
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Ik zie dit net voor het eerst en heb het weer in een keer uitgelezen, wat een mooi nest met vogels.
Prachtig Didier en weer een heerlijk topic met goede uitleg zoals gewoonlijk bij jou.
Daar gaat Wimmel veel plezier aan beleven, maar hij moet wel af en toe voeren met houtsnippers.;)
Mvg,:).
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Mijn vacuumadapter is ook klaar. Nu nog opspanplaten en vacuumchucks.
Waar halen jullie de rubberplaat/foam vandaan of andere attributen?

Pieter,
Het zwarte deel dat u ziet is POM (Delrin Polyacetal Ertacetal) met een schroefdraad M33 in.
Daarop is een gewone MDF-plaat die vernist is of met poriënvuller volstaat ook al om het luchtdicht dit te maken.
De bede stukken zijn op elkaar gebracht met silicone en schroeven.
De zwarte vilt is gewoon een schuimrubber of folie die onderaan een zwevend parket wordt gelegd.
Op de verniste MDF-plaat en het zwarte vilt moet er contactlijm aangebracht worden en na uitdroging op elkaar gedrukt worden.
Belangrijk is dat het veerkrachtig en luchtdichtig materiaal is.
Paul Maseyn heeft dit allemaal voor me klaar gedaan en hij is de grondlegger hiervan bij ons. Beter gekend onde zijn forumnaam PaulRT.
Hopelijk ben je wat wijzer gekomen Pieter.
IMG_3612.jpgIMG_3609.jpg
 
Laatst bewerkt:

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Zoals in PM al vermeld Didier, ik vind het een heerlijk werkstuk om te zien en volgens mij past daar maar 1 woord bij: Amai! Het feit dat het kleine vogeltje los zit is een slimmigheidje welke ik goed ga benutten :). Zijn ouders zullen hem soms nog wel eens kwijt zijn.

Ook erg leuk dat je er een reportage van hebt willen plaatsen, vaak is de voorpret net zo leuk ;).

Tof gedaan maat!

Het is met plezier gedaan Wim.
Binnenkort mag je er dagelijks van genieten.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Ik zie dit net voor het eerst en heb het weer in een keer uitgelezen, wat een mooi nest met vogels.
Prachtig Didier en weer een heerlijk topic met goede uitleg zoals gewoonlijk bij jou.
Daar gaat Wimmel veel plezier aan beleven, maar hij moet wel af en toe voeren met houtsnippers.;)
Mvg,:).

Spaander,
Heel goed van u die opmerking, maar zouden die vogeltjes niet beter u nemen als voer.
De naam (Spaander), klinkt toch goed !!!
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Aan al de forumleden die gereageerd hebben en de topic bekeken hebben zonder reacties, bedankt hiervoor.
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Spaander,
Heel goed van u die opmerking, maar zouden die vogeltjes niet beter u nemen als voer.
De naam (Spaander), klinkt toch goed !!!

Er zullen vaak noten op komen te liggen. Walnoot, Hazelnoot, pistachenoot en dergelijke. Eventueel zal ik er soms voor de kleine er wat sesamzaadjes tussen strooien :).
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Wim,
De vogeltjes en het schaaltje hebben de afwerkingslaag gekregen, namelijk vernis via de pistool onder luchtdruk.
Hier het volledige eindresultaat.
IMG_4936.jpgIMG_4938.jpgIMG_4943.jpg

Volgende week komt het uw richting uit zoals we afgesproken hebben.
Ik neem het eerst nog eens mee naar onze bijeenkomst van de Vlaamse Gilde om de vergelijking te tonen met mijn exemplaar.
Ze zijn allebei totaal verschillend qua slaap.
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Wim,
De vogeltjes en het schaaltje hebben de afwerkingslaag gekregen, namelijk vernis via de pistool onder luchtdruk.
Hier het volledige eindresultaat.
Bekijk bijlage 56383Bekijk bijlage 56384Bekijk bijlage 56385

Volgende week komt het uw richting uit zoals we afgesproken hebben.
Ik neem het eerst nog eens mee naar onze bijeenkomst van de Vlaamse Gilde om de vergelijking te tonen met mijn exemplaar.
Ze zijn allebei totaal verschillend qua slaap.

Dank je wel Didier! Plaatje is het

Ik mis er eentje (vogeltje) Didier.

Check de 2e foto Rien. Hij was even uitgevlogen.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Wim,
De vogeltjes zitten verpakt en vertrekken morgennamiddag uw richting op.
Met wat geluk komt het maandag toe en ten laatste dinsdag, denk ik.
Hier uw verpakking.
Mijn nestje vogeltjes waakt nog eventjes tot ze de deur uit zijn.
Het kransje dat mijn vrouwtje gemaakt heeft zal er de kerstsfeer in gedachten bijvoegen.
IMG_4990.jpg
Groetjes Sirjacobs Didier.
 
P

Pel

Guest
Didier, het is weer een prachtig wat je gemaakt hebt, wat zal Wim er blij mee zijn.

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.