Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Pruimenhout

Pruimenhout

Dag, ik heb een erg mooi pruimenhout.

Het hout heb ik denk ik een jaar of 6 geleden gekocht van een blokfluitbouwer die met pensioen ging.
    Hij had het ook al een tijd.
    Het hout had ik gekocht om een ombouw voor onze trap van te maken en om meubels te maken.
    Doordat we onze winkelruimte als winkel gingen gebruiken moest ik echter mijn werkplaats opdoeken en nu heb ik dit hout nog.

Maten:
    alles is denk ik tussen de 80cm en 110 cm lang
    Ik heb stamdelen van een kleine 8cm dik tot 45 cm breed!, meeste in het midden gescheurd, maar er zijn mooie balken uit te zagen.
    Ook zijn er de ronde kanten van de stammen.

Ook heb ik vrijgezaagde balken tot denk ik 150x70x900 mm (zonder spint)

Prijs: ik dacht aan 2000 euro per cub berekend naar effectief te gebruiken maten
    (dus als we samen uitkomen dat uit een plank twee balken van 8 bij 8 bij 80 cm te zagen zijn is de prijs 2x0.08*0.08*0.8*2000 = 20 euro

Het hout is foutvrij

Het spinthout is vaak aangetast door houtworm (en telt dus niet mee).

De partij zoekt een dankbare gebruiker. Ligt nu in de weg, want ik moet mijn hout opslag ontruimen.
    Heb ook nog wat kleine stukjes en balken ander hout (ook buxus) en stammetjes taxus.
    Te koop per gewenste hoeveelheid in Wildervank (bel 0598-625392).
    Wil ook best opsturen.

Attached files

Re: Pruimenhout

als ik hier iets geks aanbied zou ik het ook graag horen of als iemand een potentiele koper weet ook graag.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

beste sjoerd

het is zeker geen rare partij hout. misschien is een prijsindicatie een goed idee!!!

rick

Ik denk dat je er ongeveer een halve cub spintvrije balken uit kan halen (uit de planken) Dat zou neerkomen op ongeveer 1000 euro voor alle planken, maar per plank mag ook.

Verder liggen er denk ik een stuk of 50 ronde delen die tussen de 5 en 15 euro per stuk zullen zijn
    (sommige zijn dan meer dan 10 cm dik inclusief spint)

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

da's duidelijke taal. ik laat deze partij aan mij voorbij gaan maar misschien heeft iemand anders interesse voor pruimen. het is altijd makkelijk om een richtprijs te hebben

rick

Forum Rechten