Silverline serre joints

tantetruus

Actieve deelnemer
16 aug 2010
72
0
Heeft iemand hier wel eens Silverline serre joints gekocht?
Op hun site staan 3 types,
1 aluminium met uitsparingen voor snel verstellen en twee metalen waarvan een behoorlijk zwaar uitgevoerd.
De prijzen van de zware uitvoering;
VC42 T Serre Joint 600mm £9.06 €10.87
VC43 T Serre Joint 900mm £12.34 €14.81
VC44 T Serre Joint 1200mm £16.68 €20.02
VC45 T Serre Joint 1500mm £19.41 €23.29
VC46 T Serre Joint 1800mm £20.71 €24.85

Begrijp niet goed hoe dit zo goedkoop kan, vandaar mijn vraag.

Dit is de link naar de pagina waar ze op staan;
http://www.silverlinetools.com/products?search=serre

Als je op local klikt (achter de prijs) krijg je de dealers in nederland.
Ik heb er een gebeld en de prijzen kloppen.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
ik ben ook een liefhebber van goede prijzen dus ik heb wat dingen besteld van deze leverancier. ik kan geen ander woord bedenken dan : slecht . je betaalt naar de kwaliteit van de producten. misschien zijn deze serrejoints wel goed dat kan ik niet beoordelen maar mijn ervaring is niet positief geweest

rick
 

tantetruus

Actieve deelnemer
16 aug 2010
72
0
ok.
Ik las in een test dat hun standaardklemmen eigenlijk heel goed zijn (er werd gisteren een test over lijmklemmen op het forum gepost).
Blijft even open staan hoe hun serre joints zijn.
 

'mikejuhhh

Actieve deelnemer
7 feb 2010
44
0
ik denk dat ik ook een set van deze gekocht heb 2e hands, ik vind ze best goed.
Ik heb aleen wat langere van 210 en 250.
 

Beschaafd

Nieuw lid
11 apr 2013
19
0
Woerden
Zojuist 3 stuks VC45 T Serre Joint 1500mm gekocht bij MZS.nl. Grootste tegenvaller zonder, ze gebruikt te hebben, is het klembereik. Ik verwachte dat dat 1500mm zou zijn, maar dat is de de lengte van de t-rail. Daar gaan de bekken en wartel nog vanaf waardoor je 1400mm tussen de bekken over houd... Wartel loopt wat stroef. Wanneer je deze klemmen niet dagelijks gebruikt kan je er denk ik goed mee uit de voeten. Voor nu heb ik nog het probleem dat ze 100mm te kort zijn voor waar ik ze voor kocht... arghh
 

Huib

Actieve deelnemer
11 nov 2012
707
8
Gouda
Verleden jaar acht stuks gekocht (Engelse site) na bekijken van een filmpje van Paul Sellers hoe hij een werkbank maakt. Het is de 120 cm aluminium versie en ze hebben heb me al een paar diensten bewezen. Er is mee te werken maar je moet er vaak twee naast elkaar gebruiken of onder/boven om genoeg klemkracht te krijgen en te verdelen, omdat de bekken niet al te groot zijn. Gezien de prijs is het een goede aanschaf maar uiteindelijk wil ik naar de vario corpuslijmtang set van Bessey.
 
Laatst bewerkt:

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
Tsja ze klemmen of niet hè. Goed klemmen is namelijk een kunst die vooral lastig wordt bij het verlijmen van planken. Ik heb ook met serre joints gewerkt en het is idd een kwestie van om en om (onder en boven) klemmen. Verder op de kopse kanten ook onder en boven een balk die je met een aantal lijmklemmen vast zet. Zo voorkom je dat de boel gaat bollen of de lijmvoegen tov elkaar verschuiven. Ook met Bessy corpus klemmen zal je op de kopse kanten die balken onder en boven moeten doen. Ik ben overgestapt op de plano lijmpers. Dat werkt als een trein, gewoon langzijme lijm toepassen. Rustig inleggen van de planken na ze ingelijmd te hebben en dan de boel netjes in de klemmen leggen. Evt. bij langer stukken tussen planoperson in nog een extra klem zetten.

Wat belangrijker is met serre joints is dat ze niet buigen. Van alu zou ik wegblijven gewoon eerlijk zwaar stalen T profielen wat mij betreft
 

Beschaafd

Nieuw lid
11 apr 2013
19
0
Woerden
Is een niet veel zekerder alternatief voor het boven en onder plaatsen van serre joints het toepassen van enkele lamello's of domino's?
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Nee. Dan moet ik eerst de gaten voor die domino's of lamello's gaan zitten uithakken en passend maken :) Het is veel makkelijker om de klemmen om en om te plaatsen en eventueel nog een paar extra latjes te plaatsen. Of, zoals ik wel makkelijk vond, de planken in het paneel gewoon vastklampen aan de sawhorses waar ze toch al op lagen.
 

Jeevanbee

Actieve deelnemer
11 mei 2013
231
0
Doetinchem
Zojuist 3 stuks VC45 T Serre Joint 1500mm gekocht bij MZS.nl. Grootste tegenvaller zonder, ze gebruikt te hebben, is het klembereik. Ik verwachte dat dat 1500mm zou zijn, maar dat is de de lengte van de t-rail. Daar gaan de bekken en wartel nog vanaf waardoor je 1400mm tussen de bekken over houd... Wartel loopt wat stroef. Wanneer je deze klemmen niet dagelijks gebruikt kan je er denk ik goed mee uit de voeten. Voor nu heb ik nog het probleem dat ze 100mm te kort zijn voor waar ik ze voor kocht... arghh

Dan zou ik deze retour sturen naar de leverancier en als je wilt een langere bestellen. Je hebt altijd recht om het binnen een x aantal dagen terug te sturen zonder opgaaf van reden.

Ik heb zelf alleen een aantal standaard klemmen van Silverline, gekocht bij Toolstation, en vind ze voor de prijs hun werk goed doen. Ik gebruik ze niet vaak genoeg om me nu al Bessey's te veroorloven. Al had ik deze al wel in het mandje gedeponeerd maar toen zag ik deze. Ze zijn gemaakt van een stevige ijzeren staaf en wat ik wel fijn vind een rubberen handgreep. Heb zelf wel interesse in deze die je op elke gewenste maat kunt maken die je wilt hebben, lijkt mij wel handig!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.