ontwerp houten systainer

evs

Actieve deelnemer
28 nov 2013
580
5
Regio Haaglanden
Ik wil mijn handgereedschap anders gaan opbergen. Nu heb ik al een hele hoop bosch en festool systainers dus het lijkt me handig om het in hetzelfde systeem al mijn handgereedschap op te bergen.
Maar vind de prijs van systainers toch wel wat fors voor een stukje plastic.

Toen kwam toevallig dit topic langs:
http://www.woodworking.nl/showthread.php?19763-Houten-Systainers-zelf-maken&highlight=systainer

Misschien moet ik die verzammeling dure gereedschap maar gebruiken waar het voor bedoelt is ipv het weer te kopen.
Dus ik heb een ontwerpje gemaakt.
Het doel is niet om een systainer na te maken maar een gereedschapkoffer die past op het systainer systeem. Die ook vrij eenvoudig te maken is. Het materiaal is 9mm triplex.
Ik wil gelijk iets gewaagds doen en er een forum ontwerp traject van maken.

Het ontwerp:

Ik heb de onderkant van de deksel vlak gemaakt maar ben nog niet te vreden met de bovenkant van de deksel.
Ik wil verder nog een vakverdeling maken. En kijken of ik het ontwerp nog kan vereenvoudigen.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Ah.. ik heb meer mensen aangestoken. Ik ben benieuwd.

Ik heb met opzet de binnenkant van het deksel niet vlak gemaakt, om zo wat meer ruimte binnenin te krijgen. Scheelt toch weer een stukje hoogte die je bij de kleinste systainer soms wel nodig kunt hebben.

Wat je ook nog kan doen (wat ik overigens niet heb gedaan) is de bodem van 5 of 6mm multiplex maken. Dit lijkt mij ook stevig genoeg en scheelt ook binnenin weer ruimte.
 

Feday

Actieve deelnemer
22 jan 2013
46
0
Hoe is het hier eigenlijk mee afgelopen? Ik heb namelijk ook wel interesse in het maken van iets dat past op m'n bestaande systainers.
 

evs

Actieve deelnemer
28 nov 2013
580
5
Regio Haaglanden
Hoe staat het er inmiddels mee?

Leuk dat je er nog even naar vraagt. Ik heb er 1 voorjaar/zomer gemaakt. Maar ik ben niet te vreden met het resultaat. Daarna heb ik nog geen tijd gehad om een betere te maken. Hopelijk heb ik volgend jaar (dan pas) tijd om een nieuwe te maken. Die wellicht wat mooier is. Zal kijken of ik het weekend een paar fotos kan maken.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
@ evs
Ik ben benieuwd naar je fotos, en wat je vind dat je anders had kunnen doen.

@GH1
Die link die je laat zien, daar had ik ook het idee vandaan om zelf houten systainers te gaan maken. Ik moet/wil er nog een stuk of 10 bij maken. Dan is mijn systainerkast vol, en heeft al het gereedschap een plekje.

20170913_232224.jpg

20170913_232235.jpg

En ja.. ik moet nog opruimen :p
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Hoe staat er inmiddels mee? Ben je al wat verder?
Mocht je nog een draaiknop moeten maken, ik heb er wat teveel gemaakt van massief Amerikaans eiken. Mocht je er een paar willen, dan kan ik ze wel opsturen.
 

evs

Actieve deelnemer
28 nov 2013
580
5
Regio Haaglanden
Daar heb ik geen tijd meer voor gehad.

Druk geweest met andere zaken:
- Deur met raam omgebouwd naar openslaande deuen
- voorzetwand plaatsen en nieuw plafond
- algemeen onderhoud
- Vloerverwarming plaatsen in mijn woonkamer
- stucadoren
En ik moet nog:
- tegelen
- plat dak isoleren en vervangen
- nieuwe keuken plaatsen

Vanaf de zomer zou ik er weer tijd voor hebben. Maar denk dat ik toch maar wat ga kopen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.