MDF met lakdraagfolie verlijmen?

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
@roto,

U geeft een waarde oordeel zonder fundament.
Net als Kemo wat roepen maakt weinig indruk.
Ik laat twee keer zien met fotos dat het wel kan. Met twee verschillende houtlijmen.
Deel eens jullie ervaring in plaats van zomaar iets te roepen.

@kemo,
Ik heb eens wat topics van u doorgenomen, waar dat geeft mij weinig vertrouwen!
 

kemo

Actieve deelnemer
31 aug 2014
161
0
'wat roepen'?, noem het eerder verleggen van foute uitspraken.
Je moet je niet aangevallen voelen, take it easy...
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Ik voel me zeker niet aangevallen, maar u roept maar dingen die voor mij geen hout snijden.
Daarbij gaat u een mening verkondigen in een ander zijn topic en daar uw gelijk wil halen zonder onderbouwing.
Waarom niet verder in uw eigen topic?
 

kemo

Actieve deelnemer
31 aug 2014
161
0
- 'gelijk halen', ik zeg niet meer dan wat de feiten vertellen...
- mag er dan al niets meer gezegd worden in een ander zijn topic?
- als ik je foute bevindingen weerleg, geef je daar geen reactie op, dan houdt dit voor mij eerder geen steek

Dus, kunnen we het laten voor wat het is? Dit hoeft niet voor mij, zoals ik al zei, ik wil anderen gewoon zeggen dat melamine en spaanplaat verlijmen met gewone houtlijm geen goed idee is.
En ok, ieder zijn mening, maar laten we het daar dan bij houden aub.

En dat je mij niet vertrouwd, vreemde opmerking, maar geloof dat dan maar... :/
 

Zjeng

Nieuw lid
27 nov 2016
4
0
Ben er inmiddels achter dat high tack uitstekend hecht (pu constructielijm overigens niet).
 

kemo

Actieve deelnemer
31 aug 2014
161
0
inderdaad, laklijm is the stuff, maar blijkbaar moeilijker verkrijgbaar in België.
 

RoTo

Actieve deelnemer
27 dec 2013
102
2
49
Leiden
www.rotobouw.nl
@bobmartin, volgens mijn is het algemeen bekend dat de bekend witte houtlijmen geen kunstof verlijmen het plakt wel maar het verlijmt niet simpel te testen door op een kunstof lijm te smeren en op een stuk vurenhout of wat je wilt voor soort hout en laten drogen je zal zien dat de lijm er met gemak afgaat bij de kunstof, een ms polymeer lijm lijmt wel goed op bijna elk soort matriaal.
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Het maakt mij niet uit hoe jullie knutselen!

Over hightack schrijft Den Braven:

Opmerking (1):
Voor het verlijmen van HPL- en cementvezelplaten zie de Technische Bulletins in de Knowledge Base op onze website www.denbraven.com.

Er is een spreekwoord dat luidt: als,ze het niet meer witte, gaan ze kitten.

@Roto,
Ik weet niet welk topic u volgt, maar ik laat u zien dat het wel kan.
Het moet vanzelfsprekend wel allemaal netjes en strak passen.

lijm17.jpg

Kilootje of negen erop en nog niet volledig uitgehard. Staat wel enigszins schuin.

lijm18.jpg

En geen schroef of andere trucen.
 
Laatst bewerkt:

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
Rustig mensen. Misschien kan Kemo ook foto's plaatsen van een proef stuk wat hij bedoelt. Dan wordt het voor iedereen duidelijk en anders met zijn alle een lijmtest organiseren.
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Als er een iemand rustig is ben ik dat wel.
Misschien heb ik niet de beste schrijfstijl, maar ben meer praktisch ingesteld dan theoretisch.

En niet weer een lijmtest.
Is nooit goed te organiseren!

Gaat ook niet om de test, maar om de bewering die iemand ongefundeerd uit.
Prima idee foto's laten zien, waarom iets niet lukt!
 
Laatst bewerkt:

kemo

Actieve deelnemer
31 aug 2014
161
0
Een bewering 'ongefundeerd' uiten, nogmaals, ik spreek over de feiten, ik ben niet aan het liegen... :)
Leg me eens uit hoe ik mijn bewering moet aantonen als de beide delen niet hechten met een gewone houtlijm/pvac lijm?
Conclusie zal dus zijn dat de KM45 beter geschikt is voor deze toepassing? Hoe dan ook, ik vertrouw er niet op.
En inderdaad, onderzoek eens de opgedroogde lijm op melamine, die haal je er zo af... Als dat geen bewijs is...
 

kemo

Actieve deelnemer
31 aug 2014
161
0
Bovendien, het deurblad waar je op lijmt is geen melamine maar een primerlaag... (de som der delen :) )
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
Een bewering 'ongefundeerd' uiten, nogmaals, ik spreek over de feiten, ik ben niet aan het liegen... :)
Leg me eens uit hoe ik mijn bewering moet aantonen als de beide delen niet hechten met een gewone houtlijm/pvac lijm?
Conclusie zal dus zijn dat de KM45 beter geschikt is voor deze toepassing? Hoe dan ook, ik vertrouw er niet op.
En inderdaad, onderzoek eens de opgedroogde lijm op melamine, die haal je er zo af... Als dat geen bewijs is...

Als ik een druppel lijm op multiplex plaats haal ik het er ook zo af. Je vertelt niet of je de 2 melamine lagen tegen elkaar aan gelijmd hebt of 1 melamine laag tegen spaanplaat aan. Laat maar is met een foto zien hoe jij het gedaan hebt?
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
@Jefmenn,

Deze vruchteloze discussie heeft geen zin. Voor je weet gaat het weer de verkeerde kant op.
Het is alleen jammer voor mensen die wel serieus op zoek zijn naar advies.
Ik laat het hier ook bij.
 

kemo

Actieve deelnemer
31 aug 2014
161
0
bobmartin wat ben jij een zeikerd man, nu geraakt men geduld echt op!
JIJ hebt gezegd dat gewone houtlijm/pvac lijm volstaat, en daar heb je het niet meer over, geef toch gewoon toe man dat je fout was!?
Als ik fout ben geef ik dat ook toe, daarvoor zijn we hier op het forum. Je doet precies of ik slaag iets uit men nek!
Ik geloofde uw bewering niet, heb de test gedaan, en die heeft wat anders uitgewezen. DAT is mijn advies aan de mensen... En nu zou ik zeggen, spons erover!...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.