Klein werk van een beginner

EL Maroq

Nieuw lid
25 nov 2016
21
0
Als beginnend houtdraaier (4maanden) en nieuw lid van dit geweldig forum maar eens mijn een paar van mijn pronkstukken showen. Ik sta open voor feedback:rolleyes:
IMG_8005.jpg
Doeglas kerstboompjes
IMG_8011.jpg
Ik kan nog wel even vooruit
kersen, iepen, eik, essen en populier
IMG_7984.jpg
Schaaltje van een stuk hazelaar wat ik van de buurvrouw gekregen heb
IMG_7975.jpg
potje van appelhout
IMG_7832.jpg
Mijn eerste stuk op bestelling, olijf tamper voor espressoapparaat
IMG_7978.jpg
De nieuwe draaibank nadat de oldtimer overleed
IMG_7800.jpg
Olijf handvat met massief koperen kop
Bopper voor het bewerken van grote stukken vuursteen



sorry voor de gekantelde foto's newbie hier
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Als een kleine beginner ben je al heel goed gestart.
We starten allemaal net zoals u en je kan enkel maar groeien.
Doe zo verder en zeker niet bang zijn om iets te posten.
Succes met de volgende creaties.
 

janwillem

Actieve deelnemer
14 sep 2015
528
48
Groningen
Ik vind het er leuk uit zien. Ook mooi dat je zo veel verschillende soorten hout hebt, leuk om mee te experimenteren!

Wat betreft de gekantelde foto's, volgens mij moet je ze in dat geval op je telefoon / computer draaien en nogmaals uploaden, als ik me niet vergis. Gaat bij mij altijd goed (Android).
 

EL Maroq

Nieuw lid
25 nov 2016
21
0
Ik vind het er leuk uit zien. Ook mooi dat je zo veel verschillende soorten hout hebt, leuk om mee te experimenteren!

Wat betreft de gekantelde foto's, volgens mij moet je ze in dat geval op je telefoon / computer draaien en nogmaals uploaden, als ik me niet vergis. Gaat bij mij altijd goed (Android).

Expirimenteren doe ik graag. Een paar stukken heb ik geen foto van omdat die in de speelkasteel van de kinderen verdwenen zijn. Oa beuken fluitjes en mini kegelspel met ronde bal van olijfhout.
Mijn ouders rijden altijd met de auto naar Griekenland en nemen soms olijf voor me mee. Vorige keer was dit voor brandhout, dit maal voor de draaibank. Gelukkig had ik het brandhout nog niet opgestookt :).
fotos komen van mijn iPhone en die draait ze zelf al. Volgende keer zal ik er beter op letten
 
P

Pel

Guest
Welkom op het forum, voor een beginnende draaier ziet het er goed uit, vooral het potje uit appelhout is zeer mooi.

Groet Pel.
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Knap dat je al zoveel verschillende elementen beheerst. Rond draaien, uithollen, klein werk.

Vooral zo door blijven gaan en zoeken naar je eigen stijl terwijl je dingen probeert.

Ziet er goed uit en je hebt een prachtig bankje om op te draaien.

*Edit: complimenten voor het zo naadloos doorlopen van de nerf op het appelpotje, die techniek heb je in ieder geval in de vingers. Nu nog een iets spannender vorm en dan zijn dat al kunstwerkjes op zich!
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Echt mooi draaiwerk. Altijd weer oppassen dat de beitel niet doorschiet bij die kerstboompjes.
In de komend uit gave van Radius geef ik een aantal voorbeelden van het maakproces.
Veel succes verder!
Vr.gr. Jan Pranger.
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Als beginnend houtdraaier (4maanden) en nieuw lid van dit geweldig forum maar eens mijn een paar van mijn pronkstukken showen. Ik sta open voor feedback:rolleyes:

Bekijk bijlage 55549
Schaaltje van een stuk hazelaar wat ik van de buurvrouw gekregen heb

Ziet er goed uit allemaal! Leuk om er weer een enthousiasteling bij te hebben op het forum. En leuk dat je een buurvrouw hebt die ook hout draait ! :)
 

EL Maroq

Nieuw lid
25 nov 2016
21
0
Ronald, mijn buurvrouw draait gehaktballen en verder niet veel. De hazelaar werd gekapt en ik heb een stuk gered van de houtkachel ;)

@Jan
inderdaad oppassen dat de rand niet wegsplinterd maar na 5 boompjes heb ik het nu redelijk in de vingers
 

EL Maroq

Nieuw lid
25 nov 2016
21
0
Potverdikkie. Ik ben lichtelijk jaloers :) Ik vind vooral de schaal erg mooi!
Een beter compliment kun je volgens mij als beginner niet krijgen. Bedankt voor alle positieve reacties.
Die schaal ben ik zelf nog niet helemaal tevreden over. De bovenzijde met natuurlijke rand wel maar de vlakke bodem vind ik niet zo mooi.
Muk denk dat ik nog een keer een afgeronde onderkant ga maken hierop maar smaken verschillen natuurlijk
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.444
538
Welkom op dit forum.
Fijn om hier nog een Woodfast M 305 gebruiker te zien.

Je bent heel sterk begonnen , zo te zien aan je werkstukken. En met al heel wat verschillende, afwisselende technieken.
Je zal heel snel een ervaren draaier worden

groeten,
Ornament
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.