Zaaglint kity 613

Sebastiaan107

Nieuw lid
22 nov 2016
2
0
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw in de houtbewerkers wereld en heb mijn eerste lintzaag gekocht.
een kity 613 heb ik op de kop getikt, een goede zaag zo op t eerste oog. Nou blijkt alleen t zaaglint op en wil ik graag een nieuwe bestellen. Wie kan mij helpen met de afmetingen van t zaaglint en evt type lint. Ik wil vooral hout sculpen met de zaag.

gr
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo Sebastiaan
Als je in de buurt van Ridderkerk woont dan ken je ze lokaal ophalen. De lengte? gewoon even de rolmaat over het lint laten lopen.
houmaro Ridderkerk. Er werkt een oudere man die je alles over deze zagen kan vertellen.
HG Hugo
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Ik heb bij tuffsaws gekeken maar kan daar geel zaaglint vinden van 2300mm
Je kan een e-mail sturen naar Ian van tuffsaws met het merk en type van jou lintzaag machine en wat je er mee wil gaan zagen.
Dan krijg je een professioneel advies welk zaaglint te gebruiken, de maat van het lint kan je bij bestellen ook handmatig invoeren.
Mvg,:).
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.829
888
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Echt weer een Franse handleiding. Ze kunnen niet eens 'lame' naar het Engels vertalen. In de Franse versie heet het dat het lint (de zaag, 'lame') tussen de 2300 en 2250 (waarom die merkwaardige volgorde) mm lang moet zijn, in het Engels wordt dat de lengte van de tafel...

Er staan nog wel meer kromme zaken in het Engels - ik kan me voorstellen dat een Engelse koper destijds zich wel even op zijn hoofd stond te krabben bij het lezen van de handleiding (een clefted blade...)

;-)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.