Van boerenschuur tot werkplaats

aat

Nieuw lid
29 nov 2016
16
0
ziet er strak uit maar naar mijn idee te mooi om mee te werken ;-) ben ook een bank aan het maken voor mijn afkortzaag
maar die wordt niet zo gelikt als deze. persoonlijk ga ik meer voor degelijk en funktioneel en hoeft het er dan niet zo gelikt uit te zien.
en das dan weer het veschil tussen twee broers.
 

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.272
167
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Buiten het feit dat dit er prachtig uitziet, even hetzelfde commentaar als ik Viepert heb gegeven, waarom niet aan de rechterkant van de zaag ook de rail doorlaten lopen?
Zelf ben ik rechts en als ik je zaag zie werkt het wel zo handig om die met rechts te bedienen. Als je dan een aantal stukken moet zagen van zeg 40-50 steek je de lat/plank/balk tot die 40-50 com rechts van de zaag door, je hebt het resthout links vast en je zaagt, maar hier gaat dat dus andersom?
Ik vind het persoonlijk een beetje onlogisch. :rolleyes:
 

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
@fantic, dat is ook onlogisch maar ik ben nog niet klaar, er komt nog een stuk van 1 meter aan de rechterkant maar ik heb mij zelf
eerst op de linkerkant geconcentreerd zodat deze kant functioneel is om het werk voort te zetten.
 

aat

Nieuw lid
29 nov 2016
16
0
handvatjes zij waardeloos je blijft er altijd aan hangen of tegenaan staan. in mijn ogen is gewoon een rondgaatje erin
zodat je worst vingertje er in past ;-) veel makkelijker. tis maar een tip
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Ik zat ook al zoiets te denk mbt handvatten.
Ik ga wat proberen om een V-stuk uit te frezen of zagen uit het frontje.
Dan heb je geen handvatten in de weg maar kan de lade wel open.
 

aat

Nieuw lid
29 nov 2016
16
0
jullie proberen de dingen te mooi te maken! een werkplaats moet funktioneel zijn en geen vermogen kosten om te bouwen.
je moet niet vergeten dat je het ook een keer wil terug verdienen. anders beter naar de gamma of zo en handvatjes kopen
dan ben je goedkoper dan zelf maken want tijd is ook geld moet je denken.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
707
Enschede, Twente
@aat Het is voor veel woodworkers geen noodzaak om 'het een keer terug te verdienen', maar een hobby waarbij het plezier in het maken vooropstaat. En als je dat plezier haalt uit het maken van een mooi afgewerkte werkplaatsinrichting, levert dat dubbel plezier op.
 

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
@Bert, ik had het zelf haast niet beter kunnen zeggen, ik heb er het grootste plezier in om de werkplaats in te richten en alles zelf te maken.

@bhengeveld, nu je het zo zegt, :cool:
 
Laatst bewerkt:

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
Vandaag heb ik de handvatten gemaakt en gemonteerd en zo langzamerhand komt het einde in zicht van van de bouw van mijn zaagstation,
het hele zaagstation telt 22 lades waarvan de linker lades onder een afmeting hebben van 66x50x20cm, de 2 lades rechts onder zijn 85x50x40cm.
De linker lades boven zijn 60x50x17cm en de kleinere rechter lades boven zijn 45x50x17cm, al met al voorlopig genoeg ruimte om alles op te bergen.

Het hele zaagstation is 4 meter breed, 80 cm diep en 1.70 meter hoog. Aan de linkerkant van de zaag kan ik 2.5 meter zagen en aan de rechter kant 1.5 meter,
volgende doel is een Paulk werktafel op een vast onderstel en een goede vaste tafel voor mijn Frees.

Hier nog wat foto's,

Voor de handvatten,

IMG_0815.jpg

en een aantal met de handvatten,

IMG_0816.jpg

IMG_0817.jpg

IMG_0820.jpg

Voor de rechter lades onder ben k er nog niet uit wat ik ga doen, of grote fronten erop of ook de lades hoger maken,
maar dat is voor later, wordt vevolgd.
 

Huib

Actieve deelnemer
11 nov 2012
707
8
Gouda
Mooi werkstation geworden en voorlopig hoef je je geen zorgen te maken over gebrek aan opbergruimte.
 

Artbij

Actieve deelnemer
28 nov 2016
52
0
Mooi gedaan! Mooie inspiratie voor mijn eigen werkplaats over een jaartje :).
 

aat

Nieuw lid
29 nov 2016
16
0
@Bert, tuurlijk bert dat snap ik maar zeg nou zelf zo een prachtig kassie tis gewoon zonde om het te gebruiken!
maar zoals ik al gezegt had twee broers twee gedachten. ik ben ook een zaag station aan
het maken dus zodra die klaar is post ik hem ook ff odat jullie ook mijn visie kunnen zien.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.